Η Ε.Ε μεταξύ άλλων εξετάζει και τους ρύπους που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο κατά τη χρήση του, τόσο από τα φρένα, του, μέσω της φθοράς στα τακάκια, όσο και από τα ελαστικά, μέσω της τριβή τους στο οδόστρωμα και την απελευθέρωση μικροπλαστικών στην ατμόσφαιρα.
Μάλιστα για τα ελαστικά, υπάρχει ήδη το νομικό πλαίσιο που επιτρέπει στα κράτη-μέλη να επιδοτούν, εκτός από την αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και την αγορά “πράσινων” ελαστικών που ταξινομούνται στις κατηγορίες Α και Β.
Τα ελαστικά, ιδίως λόγω της αντίστασης κύλισης, ευθύνονται για το 20 έως 30% της κατανάλωσης καυσίμου των οχημάτων. Η ελάττωση της αντίστασης κύλισής τους θα βοηθήσει, συνεπώς, να μειωθούν οι εκπομπές, προσφέροντας παράλληλα εξοικονόμηση στους καταναλωτές χάρη στη μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.
Ο Fabio Bertolotti, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Κατασκευαστών Ελαστικών και Πλαστικών Assogomma έκανε πρόταση στην ιταλική κυβέρνηση για να εφαρμοστούν οι επιδοτήσεις ελαστικών.
Σύμφωνα με τον Bertolotti, η Ιταλία χρειάζεται 40 δισ. λίτρα καυσίμων (βενζίνη και diesel) ετησίως και η χρήση ελαστικών κατηγορίας Α ή Β θα μειώσει το νούμερο αυτό κατά 2 δισ. λίτρα, κάτι που ισοδυναμεί με 7 εκατ. τόνους CO2 λιγότερους. Επίσης οι καταναλωτές θα πληρώσουν 4 δισ. ευρώ λιγότερα για την αγορά καυσίμων.
Source: www.autoblog.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου