links

ΚΑΙΡΟΣ

ΚΕΡΑΜΙΔΙ ΒΑΛΤΟΥ Καιρός

Σάββατο 29 Μαΐου 2021

Το απίστευτο success story του Mr. Chipita που πούλησε τα κρουασάν στους Αμερικανούς για 2 δισεκατομμύρια δολάρια

Πώς κατάφερε ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος από απλός υπάλληλος να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους πετυχημένους Έλληνες επιχειρηματίες του καιρού μας

Το μακρινό 1683 οι Οθωμανοί πολιορκούν τη Βιέννη και επωφελούμενοι από το σκοτάδι της νύχτας, επιχειρούν ν’ ανοίξουν λαγούμι κάτω από τα τείχη της πόλης, προκειμένου να αιφνιδιάσουν τους κατοίκους της. 

Οι Βιεννέζοι αρτοποιοί όμως που δούλευαν ξημερώματα για να φουρνίσουν ψωμί, αντιλήφθηκαν εγκαίρως τον εχθρό και σήμαναν συναγερμό σώζοντας τον πληθυσμό και τον τόπο τους. Για να εορταστεί η μεγαλειώδης αυτή νίκη των γαλλο-πολωνικών στρατευμάτων κατά των Οθωμανών, οι αρτοποιοί της Βιέννης είχαν την έμπνευση, να αυτοσχεδιάσουν σε ανάμνηση του γεγονότος, ένα γλύκισμα.

Του έδωσαν μάλιστα το σχήμα ημισέληνου, που ήταν το σύμβολο της οθωμανικής σημαίας, όπως άλλωστε και της σημερινής Τουρκικής Δημοκρατίας. Έτσι δημιουργήθηκε κατά τον μύθο, το γνωστό σε όλους μας κρουασάν.  

Το εν λόγω αρτοσκεύασμα έμελλε στο διάβα των χρόνων να κάνει μια σειρά από επιχειρηματίες ανά τον κόσμο αρκετά πλούσιους και έναν Έλληνα πάμπλουτο, ο οποίος μόλις πριν από λίγα εικοσιτετράωρα πέτυχε το κλείσιμο μιας από τις μεγαλύτερες συμφωνίες των τελευταίων ετών (mega deal όπως το αποκαλούν οι άνθρωποι της αγοράς).

Εξαγορά ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Ο λόγος για τον νυν αντιπρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο που ξεκίνησε ως απλός υπάλληλος και έφθασε στο σημείο να διοικεί τον πολυεθνικό όμιλο Chipita που πρωταγωνιστεί στον κλάδο της παραγωγής τροφίμων έχοντας ως «δυνατό χαρτί» τα κρουασάν, και τώρα εξαγοράζεται από τον αμερικανικό κολοσσό της Mondelez International έναντι τιμήματος ύψους… 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, υψηλότερο και αυτό που φέρεται να είχε προταθεί το 2018! Στη συμφωνία μάλιστα δεν περιλαμβάνεται η αλλαντοβιομηχανία «Νίκας» που ανήκει στον όμιλο του Έλληνα επιχειρηματία, ούτε και τη συμμετοχή που έχει η Chipita στην Ινδία, το 40% δηλαδή της κοινοπραξίας Britchip που έχει συστήσει με την Britannia Industries.

Η επιχειρηματική πορεία του κ. Θεοδωρόπουλου αποτελεί την επιτομή αυτού που οι Αγγλοσάξονες αποκαλούν «success story», μιας απόλυτα επιτυχημένης δηλαδή επαγγελματικής πορείας ενός ανθρώπου ο οποίος ξεκίνησε από το μηδέν και έγινε πάμπλουτος, χάρις στην ιδέα του να συσκευάσει τα κρουασάν.

Το ξεκίνημα από το γαλακτοπωλείο δίπλα στη λεωφόρο Αλεξάνδρας

Την έννοια της επιχειρηματικότητας τη γνώριζε από μικρός. Γεννημένος το 1957, μεγαλώνει μεταξύ Εξαρχείων, Λυκαβηττού και λεωφόρου Αλεξάνδρας, λίγα μέτρα μακριά από την οποία ο πατέρας του διατηρούσε γαλακτοπωλείο (η επιχείρηση ονομαζόταν Recor Α.Ε.), το οποίο είχε κληρονομήσει από τον παππού του μικρού ακόμη Σπύρου. Σε ηλικία μόλις 16 ετών, το 1973, «χάνει» τον πατέρα του κάτι που προφανώς στιγματίζει την ψυχή του. Αντιλαμβάνεται παράλληλα ότι αυτός θα πρέπει τώρα να αναλάβει πρόωρα τα ηνία της οικογένειας.

Η πρόσληψη ως απλού υπαλλήλου σε εταιρεία ζαχαρωδών προϊόντων

Δύο χρόνια αργότερα, μετά από επίμονο διάβασμα καταφέρνει να περάσει στο τμήμα διοίκησης επιχειρήσεων της ΑΣΣΟΕ (του σημερινού Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας) ωστόσο για να μπορέσει να ολοκληρώσει τις σπουδές αναγκάζεται να απασχοληθεί σε διάφορες δουλειές, έχοντας αφήσει κατά μέρος το γαλακτοπωλείο που ούτως ή άλλων συνδιαχειρίζονται οι θείοι του.

Το 1981 προσλαμβάνεται ως απλός υπάλληλος στην ιταλική εταιρεία ζαχαρωδών προϊόντων και παγωτών, ονόματι Aligel. Εκεί θα μάθει τον τρόπο λειτουργίας του χώρου των τροφίμων και οι γνώσεις θα του φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες στη μετέπειτα πορεία. Ανεβαίνει σταδιακά τα σκαλοπάτια. Πέντε χρόνια αργότερα αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος στην εταιρεία παραγωγής και εμπορίας πραλίνας φουντουκιού Interia η οποία δεν κινείται μονάχα εντός της ελληνικής επικράτειας αλλά εξάγει και σημαντικές ποσότητες του εύγευστου προϊόντος της.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

NEXT PAGE