Στην τελική….. τί φταίνε οι λέξεις;
Σε οποιαδήποτε εποχή η… «συζήτηση» δύο μικρών παιδιών είναι βέβαιο ότι θα κατέληγε στην… γνωστή ανταλλαγή φιλοφρονήσεων: «έσθιε… σπατίλην» (να φας σκα…)
«αλλ’ εσύ, ούτος» (εσύ να τα φας, ρε).
Κατά συνέπεια το υπερκείμενο ερώτημα θα έπρεπε να είναι: Γιατί «βρίζουμε»; (τυπικά βέβαια η λέξη από το «ύβρις» που σήμαινε άλλα…) Γιατί «χυδαιολογούμε;…. και..γιατί ρέπουμε προς το… πονηρό;
Τί θα πει…. «κακόηχο»;;;;; Ποιος το προσδιορίζει έτσι;
Ποιες οι….βαθύτερες ανάγκες που και η… βρισιά και η… χυδαιολογία ειναι
αναπόσταστο κομμάτι (και αποδεκτό) του λόγου όλων των λαών, σε κάθε
εποχή και ιστορική του περίοδο.
Επιπλέον δεν γνωρίζει ΤΑΞΕΙΣ και ΗΛΙΚΙΑ
Και…επιπλέον νιώθουμε μια… άφατη ικανοποίηση….
Αυτά ήταν που με έκαναν να γράψω ήδη τα δύο σημειώματα:«Ο Όμηρος… έβριζε υπέροχα»
«Ομηρικές φράσεις….»
και «παιδιαρίσματα θεών»
και βέβαια το σημείωμα που ακολουθεί, με πολύ ΑΘΩΕΣ κάποτε, πλην… ΠΟΝΗΡΕΜΕΝΕΣ, εδώ και καιρό, Ελληνικές λέξεις.
Ελληνικές Λέξεις, που σήμερα μας φέρνουν σε….. αμηχανία.
Ενδεικτικά:
Αρχίδαμος = Γνωστός ο Σπαρτιάτης βασιλιάς του Πελοποννησιακού πολέμου, ένας από τους πέντε Αρχίδαμους που βασίλεψαν στην Σπάρτη.
ΟΜΩΣ: Ποιος σήμερα, έστω και αρχαιολάτρης , θα έδινε στον γιο του, αυτό το όνομα;
Το ερώτημα άλλωστε «κλασικό»….. πλέον:
Χυδαίες οι λέξεις ή χυδαίοι οι άνθρωποι;
Στο θέμα μας.
Πριν κάποια χρόνια είχαμε τους «νταβατζήδες». Αποδείχτηκε, λίγο μετά,
ότι λέξη «Νταβατζής» είναι και ΕΠΙΘΕΤΟ σε κάποια περιοχή της Ελλάδας.
Δηλαδή μια…. αθώα λέξη.
ΚΑΜΙΑ από τις παρακάτω λέξεις, απολύτως καμιά, δεν είχε το…. πονηρό νόημα που της δίνουμε σήμερα.
Λέξεις που κάποτε χρησιμοποιούντο με ΑΠΟΛΥΤΗ ΦΥΣΙΚΟΤΗΤΑ, στα σπίτια, στα
σχολεία, στην δουλειά, ανάμεσα σε γονείς και παιδιά κλπ….!
ΜΗΠΩΣ Π Ρ Ε Π Ε Ι να τις ΞΑΝΑΔΟΥΜΕ;;;
Ί σ ω ς, αν κάποια απ” αυτά διδάσκονταν, πιθανότατα να είχε…. απαλυνθεί η χυδαιότητα, γιατί θα υπήρχε Η Γ Ν Ω Σ Η των πραγμάτων.
Και κάτι ακόμη: Η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, η ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ καθεαυτήν έχει το στοιχείο της ΙΕΡΟΤΗΤΑΣ (!), ως ΑΝΑΓΚΗ ΖΩΗΣ!
Α)Πρώτο πακέτο λέξεων.
μούνος (στον Όμηρο και Ηρόδοτο) = μόνος
(αφίκετο μούνος = έφθασε μόνος του, χωρίς συνοδεία)
μουνόκωλα (Ηρόδοτος)= μικρές, μονοκίονες- μονώροφες (οικοδομές)
(ενδιατρίβει εις μουνόκωλον οικίαν = Ζει, περνάει τον καιρό του σε ένα μονώροφο σπίτι, σε μονοκατοικία).
Όταν ο Θουκυδίδης έλεγε «Απεκαύλιζαν το προύχον της εμβολής» εννοούσε
ότι οι πολιορκούμενοι έκοβαν, αχρήστευαν, το έμβολο, τον καυλό, το
εξέχον τμήμα μιας πολιορκητικής μηχανής. (Πλαταϊκά)
Και ευτυχώς να λέμε που τα «Πλαταϊκά» τα έγραψε ο…Θουκυδίδης και όχι ο πολύ σημαντικός Ιστορικός, ο Αγαθαρχίδης. Και όμως μας είναι «άγνωστος». Τον ξέρει κανείς;
Τον έφαγε η… μαρμάγκα τον ερίφη, λόγω…. ονόματος.
Β)
(Και πάμε σε ένα γνωστό-άγνωστο πακέτο κυρίως «εργαστηριακών» λέξεων,
λέξεις που για το…. σημερινό αυτί, θεωρούνται…. ΚΑΚΟΗΧΕΣ, όπως συμβαίνει
και με το όνομα της αθλήτριας στην εικόνα από το ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ).
... Πότνια Μουνυχίη, λιμενοσκόπε, χαίρε, Φεραίη
μη τις ατιμήση την Άρτεμιν...
(Καλλιμάχου, Ύμνος εις Άρτεμιν, 257 - 258)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου