Φέτος το Καλοκαίρι δεν θα πιω ΑΜΣΤΕΛ - Το σλόγκαν για το φετινό καλοκαίρι
Στο τέλος συμβιβάζονται με την ανημποριά τους, το προϊόν βγαίνει «μούφα» και οι νεαροί, με τα όνειρα εξωστρέφειας, διασκεδάζουν τον πόνο τους, ξεδιψώντας με μια «κανονική» μπίρα, που δεν είναι άλλη από την Amstel.
Το μήνυμα είναι σαφές και δεν χωρά διπλή ανάγνωση. Κάθε προσπάθεια μικρών και ανεξάρτητων παραγωγών μπίρας σε αυτή τη χώρα είναι από μάταιη έως γελοία. Μόνο φαντασμένοι και... ψώνια που ονειρεύονται να βάλουν τη Στικούδη στην ετικέτα μπορεί να έχουν τέτοια όνειρα. Και στο τέλος, το προϊόν βγαίνει τόσο σκάρτο, που ντρέπονται και οι ίδιοι να το καταναλώσουν.
Αυτά πάντα σύμφωνα με το εμπνευσμένο τρέιλερ της Amstel. Μόνο που στην Ελλάδα δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για τέτοιου είδους αρνητικές διαφημίσεις, που διακωμωδούν το προϊόν του ανταγωνιστή και μάλιστα με μια εκδοχή χιούμορ φτηνή αλλά και άκρως προσβλητική για τη χώρα.
Αυτή, λοιπόν, η «εξυπναδούλα» των Ολλανδών και της όποιας διαφημιστικής την επιμελήθηκε έπρεπε ήδη να έχει προκαλέσει την επέμβαση των αρμόδιων εποπτικών Αρχών. Των Αρχών, δηλαδή, που επιβλέπουν τους κανόνες ανταγωνισμού, τον χώρο της διαφήμισης και τα όρια δεοντολογίας στα ραδιοτηλεοπτικά μηνύματα.
Οι Αρχές αυτές είτε κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου είτε αποφεύγουν, για άλλους λόγους, να τα βάλουν με πολυεθνικά μεγαθήρια. Έτσι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που επανειλημμένως έχει κατηγορηθεί για κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της, εξακολουθεί να αλωνίζει ανενόχλητη. Κοινό μυστικό είναι ότι πρωτοστάτησε στην προσπάθεια επιβολής φόρου στις μικρές ελληνικές ζυθοποιίες, η οποία σκόνταψε ευτυχώς στη Βουλή.
Επιχείρησε, δηλαδή, να εξοντώσει μικρούς ανταγωνιστές που παλεύουν για την επιχειρηματική επιβίωσή τους με ποσοστό που δεν ξεπερνά το 10% της συνολικής αγοράς.
Και τώρα που είδε ότι δεν τα κατάφερε, επιχειρεί με μια διαφήμιση-όνειδος να μας εξηγήσει ότι όσοι ονειρεύονται να φτιάξουν ελληνική μπίρα χάνουν τον χρόνο τους γιατί το προϊόν είναι «μάπα».
Ε, λοιπόν, «μάπα» είναι η διαφήμισή τους. Ελληνική μπίρα υπάρχει και είναι εξαιρετική, με πρώτο και καλύτερο παράδειγμα την ακριτική Βεργίνα, η οποία έχει ενοχλήσει τους Ολλανδούς περισσότερο απ' οποιονδήποτε άλλο.
Κι αν συνεχίσουν με τέτοιες βρομιές, θα μας κάνουν όλους να μην ξαναγγίξουμε στη ζωή μας την Amstel και τη Heineken...
Γιώργος Χαρβαλιάς Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Ελληνικές Μπύρες
Τα
τελευταία χρόνια παρατηρείται μια άνθηση στο χώρο της ζυθοποιίας στην
Ελλάδα. Μπορεί η κρίση να επηρέασε αρνητικά τους περισσότερους τομείς
της ζωής μας αλλά αν μπορούμε να αναφέρουμε κάτι καλό από αυτή την
κατάσταση, είναι η επιστροφή στη γεωργία αλλά και την παραγωγή αγαθών.
Μαζί με αυτά άνθισαν και οι πωλήσεις στις ελληνικές μπύρες!
Ενδεικτικά
θα σας αναφέρουμε ότι η πρώτη ελληνική μικροζυθοποιία ήταν η Craft
Microbrewery, που ιδρύθηκε το 1997. Η Κερκυραϊκή Μικροζυθοποιία ξεκίνησε
τη λειτουργία της το 2006, ενώ η Septem Microbrewery λειτούργησε το
2009. Η Ζέος παρήγαγε την πρώτη ελληνική μπύρα σε πλαστική φιάλη το
1999. Η Volkan άνοιξε τις πόρτες με την Volkan Black το 2012, ενώ στη
Σαντορίνη η Donkey λειτούργησε το 2011.
Επιπλέον πολλές από τις
ζυθοποιίες που μέχρι τώρα διακινόντουσαν κυριώς στην τοπική τους αγορά
έχουν ανοίξει τα φτερά τους και φτάνουν και σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα.
Πλέον η χώρα μας απαριθμεί πολλές και διαφορετικές μπύρες για όλα τα
γούστα. Αναλυτικά….
Craft (Αθήνα)
ΝΕΔΑ (Μεσσηνία)
Status Deluxe
VAP (Ρόδος)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου