Η αρμόδια Υπηρεσία για τα έργα με συμβάσεις παραχώρησης του Υπουργείου Υποδομών, απάντησε σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Κώστα Καραγκούνη, σχετικά με το αίτημα των κατοίκων του Μενιδίου Αιτωλοακαρνανίας, σχετικά με την δημιουργία κόμβου της Ιόνιας οδού στο Κομπότι – Μενίδι, μιας και ο αρχικός σχεδιασμός δεν προέβλεπε κάτι τέτοιο και οι κάτοικοι και φορείς διαμαρτύρονταν για την διαφαινόμενη απομόνωση τους.
Σύμφωνα με την απάντηση, έγινε τροποποίηση που προβλέπει την κατασκευή ημικόμβου, στην χιλιομετρική θέση 125,7 η οποία, όπως επισημαίνεται θα δίνει αμεσότερη πρόσβασης των οχημάτων στο Μενίδι ενώ θα εξυπηρετεί καλύτερα και την ευρύτερη περιοχή του Κομποτίου. Πέραν του ημικόμβου, προβλέπεται και η κατασκευή ανισόπεδης διάβασης στη χιλιομετρική θέση 121,1.
Αναλυτικά η απάντηση:
«Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού που μας διαβιβάστηκε με το (β) και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας μας, σας πληροφορούμε τα εξής:
1.Στον βασικό σχεδιασμό του Έργου Παραχώρησης της Ιόνιας Οδού δεν προβλεπόταν κατασκευή κόμβου στην περιοχή Κομποτίου – Μενιδίου. Η ένταξη στον σχεδιασμό του Κόμβου Κομποτίου, ο οποίος εξυπηρετεί και τον οικισμό του Μενιδίου, προέκυψε μετά από αίτημα των τοπικών φορέων, το οποίο έγινε αποδεκτό για κατασκευή οδικής σύνδεσης στην εν λόγω περιοχή, σύμφωνα με την Απόφαση Α/1/00/01/01/20097/28-11-2013 ΤΟΥ Υπουργού Υ.ΜΕ.ΔΙ., με θέμα «Παροχή συναίνεσης του άρθρου 3.1.14 της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου Ιόνια Οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) – Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετήριου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα».
2.Το σκεπτικό της τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης με πρόβλεψη κόμβου στην περιοχή του Κομποτίου – Μενιδίου (περί τη Χ.Θ. 125+700, αντιστοιχεί στη Χ.Θ. 125+030 του Βασικού Σχεδιασμού) ήταν ότι η χάραξη του Βασικού Σχεδιασμού προέβλεπε τον Α.Κ. Αμφιλοχίας περί τη Χ.Θ. 101+250 και κατόπιν, του Α.Κ. Άρτας περί τη Χ.Θ. 135+500, ήτοι σε απόσταση μεταξύ τους περί τα 34 km.
Με βάση τον σχεδιασμό αυτό υπήρχε ενδεχόμενο απομόνωσης του οικισμού Μενιδίου, του οποίου η οικονομική ζωή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εξυπηρέτηση των διερχομένων χρηστών της οδού. Προς άρση αυτού, με την υπόψη τροποποίηση, με κατασκευή Ημικόμβου περί τη Ω.Θ. 125+700, με είσοδο – έξοδο από και προς Αντίρριο, καθίσταται αμεσότερη η πρόσβαση στον οικισμό Μενιδίου και ταυτόχρονα εξυπηρετείται καλύτερα η ευρύτερη περιοχή Κομποτίου.
Οι κινήσεις από και προς Άρτα δεν προβλέπονται λόγω του ότι, όπως αναφέρεται και στην ανωτέρω Απόφαση Υπουργού, «η αντίστοιχη χάραξη της υφιστάμενης Ε.Ο. κρίνεται ικανοποιητική και επομένως η εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας μπορεί να γίνεται απευθείας μέσω αυτής».
Ο υπό κατασκευή Η.Κ. Κομποτίου δεν δημιουργεί προβλήματα στην εξυπηρέτηση των τοπικών περιοχών, δεδομένου ότι λειτουργεί και ως ανισόπεδη διάβαση για την άμεση σύνδεση της Ε.Ο. Αγρινίου – Άρτας με τις τοπικές και επαρχιακές οδούς που εξυπηρετούν τους κατοίκους της τοπικής αλλά και της ευρύτερης περιοχής, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την επικοινωνία των εκατέρωθεν της αρτηρίας περιοχών.
Πέραν των ανωτέρω, με την πρόβλεψη και της ανισόπεδης διάβασης στην Χ.Θ. 125+106 εξασφαλίζεται ολοκληρωμένη η αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου της περιοχής.
4.Η περιοχή του Μενιδίου δεν αποκλείεται ούτε εμπορικά, ούτε οικονομικά, αφού ο κινούμενος ταξιδιώτης από Αθήνα προς Ιωάννινα θα μπορεί να επισκεφθεί τον οικισμό του Μενιδίου με έξοδό του στον Η.Κ. Κομποτίου και διανύοντας περίπου 5 χλμ. προς Μενίδι, κινούμενος επί της Ε.Ο. Αγρινίου – Άρτας.
Παράλληλα, ο κινούμενος ταξιδιώτης από Ιωάννινα προς Αθήνα, επίσης δύναται εύκολα να επισκεφθεί τον οικισμό του Μενιδίου χωρίς περιπορεία με έξοδο στον Α.Κ. Άρτας, δεδομένου ότι πρόκειται για την ίδια απόσταση και η Ε.Ο. Αγρινίου – Άρτας διαθέτει καλά γεωμετρικά χαρακτηριστικά στο υπόψη μήκος των 10χλμ. Ο χρόνος διαδρομής είναι μικρός, ενώ, λόγω, και της παράλληλης λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, ο κυκλοφοριακός φόρτος θα είναι περιορισμένος.
Οι μελέτες για την κατασκευή του Η.Κ. Κομποτίου έχουν εγκριθεί.
Ο σχετικός σχεδιασμός έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές έρευνες και η κατασκευή του κόμβου βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο.
6.Τέλος επισημαίνεται ότι η υπόψη τροποποίηση του σχεδιασμού γίνεται κατόπιν πρότασης του Παραχωρησιούχου, η οποία προβλέπει λειτουργία του Η.Κ. Κομποτίου χωρίς πρόσθετο λειτουργικό κόστος.»
Σύμφωνα με την απάντηση, έγινε τροποποίηση που προβλέπει την κατασκευή ημικόμβου, στην χιλιομετρική θέση 125,7 η οποία, όπως επισημαίνεται θα δίνει αμεσότερη πρόσβασης των οχημάτων στο Μενίδι ενώ θα εξυπηρετεί καλύτερα και την ευρύτερη περιοχή του Κομποτίου. Πέραν του ημικόμβου, προβλέπεται και η κατασκευή ανισόπεδης διάβασης στη χιλιομετρική θέση 121,1.
Αναλυτικά η απάντηση:
«Σε απάντηση του ανωτέρω (α) σχετικού που μας διαβιβάστηκε με το (β) και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Υπηρεσίας μας, σας πληροφορούμε τα εξής:
1.Στον βασικό σχεδιασμό του Έργου Παραχώρησης της Ιόνιας Οδού δεν προβλεπόταν κατασκευή κόμβου στην περιοχή Κομποτίου – Μενιδίου. Η ένταξη στον σχεδιασμό του Κόμβου Κομποτίου, ο οποίος εξυπηρετεί και τον οικισμό του Μενιδίου, προέκυψε μετά από αίτημα των τοπικών φορέων, το οποίο έγινε αποδεκτό για κατασκευή οδικής σύνδεσης στην εν λόγω περιοχή, σύμφωνα με την Απόφαση Α/1/00/01/01/20097/28-11-2013 ΤΟΥ Υπουργού Υ.ΜΕ.ΔΙ., με θέμα «Παροχή συναίνεσης του άρθρου 3.1.14 της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητοδρόμου Ιόνια Οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) – Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετήριου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα».
2.Το σκεπτικό της τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης με πρόβλεψη κόμβου στην περιοχή του Κομποτίου – Μενιδίου (περί τη Χ.Θ. 125+700, αντιστοιχεί στη Χ.Θ. 125+030 του Βασικού Σχεδιασμού) ήταν ότι η χάραξη του Βασικού Σχεδιασμού προέβλεπε τον Α.Κ. Αμφιλοχίας περί τη Χ.Θ. 101+250 και κατόπιν, του Α.Κ. Άρτας περί τη Χ.Θ. 135+500, ήτοι σε απόσταση μεταξύ τους περί τα 34 km.
Με βάση τον σχεδιασμό αυτό υπήρχε ενδεχόμενο απομόνωσης του οικισμού Μενιδίου, του οποίου η οικονομική ζωή βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εξυπηρέτηση των διερχομένων χρηστών της οδού. Προς άρση αυτού, με την υπόψη τροποποίηση, με κατασκευή Ημικόμβου περί τη Ω.Θ. 125+700, με είσοδο – έξοδο από και προς Αντίρριο, καθίσταται αμεσότερη η πρόσβαση στον οικισμό Μενιδίου και ταυτόχρονα εξυπηρετείται καλύτερα η ευρύτερη περιοχή Κομποτίου.
Οι κινήσεις από και προς Άρτα δεν προβλέπονται λόγω του ότι, όπως αναφέρεται και στην ανωτέρω Απόφαση Υπουργού, «η αντίστοιχη χάραξη της υφιστάμενης Ε.Ο. κρίνεται ικανοποιητική και επομένως η εξυπηρέτηση της τοπικής κυκλοφορίας μπορεί να γίνεται απευθείας μέσω αυτής».
Ο υπό κατασκευή Η.Κ. Κομποτίου δεν δημιουργεί προβλήματα στην εξυπηρέτηση των τοπικών περιοχών, δεδομένου ότι λειτουργεί και ως ανισόπεδη διάβαση για την άμεση σύνδεση της Ε.Ο. Αγρινίου – Άρτας με τις τοπικές και επαρχιακές οδούς που εξυπηρετούν τους κατοίκους της τοπικής αλλά και της ευρύτερης περιοχής, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο την επικοινωνία των εκατέρωθεν της αρτηρίας περιοχών.
Πέραν των ανωτέρω, με την πρόβλεψη και της ανισόπεδης διάβασης στην Χ.Θ. 125+106 εξασφαλίζεται ολοκληρωμένη η αποκατάσταση του τοπικού οδικού δικτύου της περιοχής.
4.Η περιοχή του Μενιδίου δεν αποκλείεται ούτε εμπορικά, ούτε οικονομικά, αφού ο κινούμενος ταξιδιώτης από Αθήνα προς Ιωάννινα θα μπορεί να επισκεφθεί τον οικισμό του Μενιδίου με έξοδό του στον Η.Κ. Κομποτίου και διανύοντας περίπου 5 χλμ. προς Μενίδι, κινούμενος επί της Ε.Ο. Αγρινίου – Άρτας.
Παράλληλα, ο κινούμενος ταξιδιώτης από Ιωάννινα προς Αθήνα, επίσης δύναται εύκολα να επισκεφθεί τον οικισμό του Μενιδίου χωρίς περιπορεία με έξοδο στον Α.Κ. Άρτας, δεδομένου ότι πρόκειται για την ίδια απόσταση και η Ε.Ο. Αγρινίου – Άρτας διαθέτει καλά γεωμετρικά χαρακτηριστικά στο υπόψη μήκος των 10χλμ. Ο χρόνος διαδρομής είναι μικρός, ενώ, λόγω, και της παράλληλης λειτουργίας του Αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, ο κυκλοφοριακός φόρτος θα είναι περιορισμένος.
Οι μελέτες για την κατασκευή του Η.Κ. Κομποτίου έχουν εγκριθεί.
Ο σχετικός σχεδιασμός έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές έρευνες και η κατασκευή του κόμβου βρίσκεται ήδη σε προχωρημένο στάδιο.
6.Τέλος επισημαίνεται ότι η υπόψη τροποποίηση του σχεδιασμού γίνεται κατόπιν πρότασης του Παραχωρησιούχου, η οποία προβλέπει λειτουργία του Η.Κ. Κομποτίου χωρίς πρόσθετο λειτουργικό κόστος.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου