links

ΚΑΙΡΟΣ

ΚΕΡΑΜΙΔΙ ΒΑΛΤΟΥ Καιρός

Τρίτη 8 Ιουλίου 2025

Ο Αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου Επιτέλους Παραδίδεται: Τέλος στην Οδύσσεια!


Ο νέος αυτοκινητόδρομος Πατρών – Πύργου παραδίδεται στο τέλος του μήνα, αναβαθμίζοντας σημαντικά τις μετακινήσεις στη Δυτική Ελλάδα. 

Με σύγχρονες προδιαγραφές και αυξημένη ασφάλεια, αντικαθιστά το επικίνδυνο παλαιό οδικό δίκτυο. Το έργο μειώνει τον χρόνο ταξιδιού, ενισχύει την τοπική ανάπτυξη και δικαιώνει χρόνιες διεκδικήσεις των κατοίκων.

 Στις 31 Ιουλίου προγραμματίζονται τα επίσημα εγκαίνια του νέου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Πατρών – Πύργου, από τον Αλισσό έως τον Πύργο, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Αυτή την περίοδο μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές για το έργο που είναι η σήμανση, η διαγράμμιση, τα στηθαία ασφαλείας και ο φωτισμός.

Το σημαντικό στην περίπτωση του Πάτρα-Πύργος είναι πως ο νέος αυτοκινητόδρομος επεκτείνει την Ολυμπία Οδό και φέρνει για πρώτη φορά λειτουργία κλειστού αυτοκινητόδρομου στην περιοχή της Ηλείας.

Θα συνδεθούν πέραν του Πύργου που είναι η πρωτεύουσα του Νομού και σημαντικές περιοχές όπως η Κυλλήνη, το Κατάκολο, η Αμαλιάδα κ.α. Σημαντική εκτιμάται πως θα είναι η λειτουργία του αυτοκινητόδρομου και για τους τουριστικούς προορισμούς που έχει η δυτική Αχαϊα και η Ηλεία και που κατά πολλούς είναι ανερχόμενες περιοχές με εύκολη πλέον οδική πρόσβαση.

Επίσης ανοίγει τον δρόμο για να ξεκινήσει η κουβέντα υλοποίησης και του τελευταίου τμήματος της Ολυμπίας Οδού, δηλαδή το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Όπως όλα δείχνουν το πρώτο υποτμήμα που θα πάει προς υλοποίηση είναι το Πύργος-Αλφειός που θα συνδέσει και απευθείας την Αρχαία Ολυμπία με τον άξονα.

Υπό εξέταση από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ είναι και το υπόλοιπο τμήμα από τον Αλφειό μέχρι την Τσακώνα, ωστόσο σύμφωνα με τα ευρήματα των μελετών που διεξήχθησαν για την αναβάθμιση του δρόμου αυτού, φαίνεται πως απαιτεί μεγάλα κεφάλαια. Όπως είχε αναφέρει παλαιότερα ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος στην καλύτερη περίπτωση μιλάμε για 700 εκατ. ευρώ (μαζί με το τμήμα Πύργος-Αλφειός).

Να θυμίσουμε πως τα έργα για το Πάτρα-Πύργος εκτελούνται ανά τμήματα από τις ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤOR, ΑΒΑΞ. Πιο συγκεκριμένα, το τμήμα Μιντιλόγλι-Καραϊικα το υλοποιεί η ΑΒΑΞ, το τμήμα Καραίικα-Γαστούνη η AKTOR και το τμήμα Γαστούνη-Πύργος η ΤΕΡΝΑ.

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος θα διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ ανά ρεύμα κυκλοφορίας, ανισόπεδους κόμβους και θα έχει όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά του υπόλοιπου άξονα της Ολυμπίας Οδού. Δηλαδή, τουαλέτες ανά κάποια χιλιόμετρα, ΣΕΑ για την στάση των οδηγών, βοηθητικά οχήματα, ηλεκτρονικές πινακίδες μηνυμάτων και συντήρηση, που θα διατηρεί τον δρόμο σε υψηλά επίπεδα.

Source: www.ilidakampos.gr

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

NEXT PAGE