✔ Απόφυγε την υπερβολικά γρήγορη εναλλαγή των σχέσεων. ✔ Μην βάζεις όπισθεν την ώρα που το αυτοκίνητο τσουλάει μπροστά. ✔ Μην ξεκουράζεις το χέρι στον λεβιέ, φθείρεις πιο γρήγορα τα γρανάζια. ✔ Ανανέωσε τη βαλβολίνη κάθε 80.000 με 120.000 χλμ. |
Η επισκευή ενός σασμάν μπορεί να κοστίσει πολύ ακριβά, και σε ακραίες περιπτώσεις, ανάλογα με το μοντέλο, μπορεί να φτάσει ακόμη και σε 4ψήφιο νούμερο.
Φυσικά η φθορά ενός κιβωτίου ταχυτήτων δεν εκδηλώνεται από τη μια στιγμή στην άλλη και είναι βαθμιαία. Παρακάτω έχουμε συγκεντρώσει τα πιο συχνά λάθη που πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγεις ώστε να επεκτείνεις τη ζωή του σασμάν.
Αρχικά, αν δεν βρίσκεσαι σε αγωνιστική πίστα, δεν υπάρχει λόγος να αλλάζεις τις σχέσεις σε κλάσματα δευτερολέπτου, αφού το μόνο που καταφέρνεις είναι να προκαλείς φθορά στα γρανάζια που αντιστοιχούν στην εκάστοτε σχέση. Αν έχεις αυτή την κακή συνήθεια, τότε τα γρανάζια του σασμάν δεν προλαβαίνουν να προσαρμοστούν στην ταχύτητα του αυτοκινήτου, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε εκτεταμένη φθορά. Τα μεταλλικά ρινίσματα που ενδεχομένως δημιουργούνται από την «πίεση» στα γρανάζια μπορούν μάλιστα να αναμειχθούν με το λάδι αλλοιώνοντας τη σύνθεσή του, με αποτέλεσμα ρουλεμάν και γρανάζι να μην λιπαίνονται σωστά. Ωστόσο αν αλλάζεις σχέση πιο ομαλά, τότε μειώνεις στο ελάχιστο τη φθορά που πάντα υπάρχει.Μην βάζεις όπισθεν την ώρα που το αυτοκίνητο τσουλάει μπροστά
Όταν θέλεις να βάλεις όπισθεν -τόσο σε χειροκίνητο όσο και σε αυτόματο σασμάν-, σιγουρέψου ότι το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο. Και αυτό γιατί όταν ένα αυτοκίνητο κινείται προς τα πίσω, εμπλέκεται ένα ξεχωριστό γρανάζι που δεν είναι συγχρονισμένο με τα υπόλοιπα. Επομένως η φθορά που προκαλείται στο κούμπωμα την ώρα που το αυτοκίνητο τσουλάει εμπρός είναι πραγματικά σημαντική, ενώ το ίδιο ισχύει και αντίστροφα, όταν από όπισθεν κουμπώνεις πρώτη.
Μην ξεκουράζεις το χέρι στον λεβιέ, φθείρεις πιο γρήγορα τα γρανάζια
Αν ξεκουράζεις το χέρι σου πάνω στον λεβιέ, πρέπει να ξέρεις ότι αυτό είναι σχεδόν καταστροφικό για το σασμάν, καθώς το παραπάνω βάρος ασκεί έξτρα πίεση στην περόνη αλλαγής και στα γρανάζια, προκαλώντας πιο γρήγορη φθορά. Στην ίδια λογική κυμαίνεται και η φθορά που προκαλείται από το μη σωστό ή έγκαιρο πάτημα στον συμπλέκτη την ώρα που αλλάζεις σχέση. Σε αυτή την περίπτωση, το σασμάν θα κάνει έναν συριστικό θόρυβο που προκαλείται επειδή οι συγχρονισμένοι δακτύλιοι αδυνατούν να φέρουν τα γρανάζια στην ίδια ταχύτητα κατά τη διαδικασία της αλλαγής. Ο ήχος αυτός «μαρτυρά» αυξημένη φθορά στα γρανάζια.Ανανέωσε τη βαλβολίνη κάθε 80.000 με 120.000 χλμ.
Η βαλβολίνη είναι σημαντική για τη μακροζωία του σασμάν. Η ανανέωσή της κάθε 80.000 με 120.000 χλμ. (ή 6 με 8 χρόνια) μπορεί να αποδειχτεί σωτήρια και να σε γλιτώσει από αρκετά χρήματα, είτε στο χειροκίνητο είτε στο αυτόματο κιβώτιο. Η βαλβολίνη χάνει τις ιδιότητές της χρόνο με τον χρόνο, ενώ όπως αναφέραμε και παραπάνω είναι ένας καλός τρόπος να φύγουν και τα όποια ρινίσματα μπορεί να υπάρχουν, επιτρέποντας έτσι αποδοτικότερη λίπανση. Τέλος, μην αμελείς να ελέγχεις τακτικά το κιβώτιο ταχυτήτων για πιθανές διαρροές.Σχετικές ειδήσεις
Το σκέφτεσαι για ηλεκτρικό; Να τι πρέπει να ξέρεις για τη μπαταρία!
Έμεινες από μπαταρία; Δεν πρέπει να το σπρώξεις για να πάρει!
Φορολογικά οφέλη στο leasing Plug-in και ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Source: www.autotriti.gr |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου