Επιτέλους κινητικότητα! Τρία ολόκληρα χρόνια μετά τη δωρεά – μελέτη του Αγρινιώτη μηχανικού Χρήστου Ράδου για την σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, το Υπουργείο Υποδομών εκκινεί τη διαδικασία, ώστε το έργο να περάσει σιγά – σιγά από τα… χαρτιά στην υλοποίηση.
Όπως, αποκλειστικά πληροφορείται η «Σ» την Πέμπτη 18/3 ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής υπέγραψε απόφαση για το χαρακτηρισμό της σύνδεσης του Αγρινίου ως «Έργου Εθνικού Επιπέδου, Ειδικού και Σημαντικού».
Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη που σηματοδοτεί την εκκίνηση από την πλευρά του Υπουργείου, ώστε με βάση τη δωρεά – μελέτη του Χρήστου Ράδου να ολοκληρωθεί ο φάκελος του έργου με την εκπόνηση των υπολειπόμενων μελετών και το έργο να καταστεί ώριμο προς δημοπράτηση. Εξάλλου με την ίδια απόφαση του Κ. Καραμανλή ορίζεται ως Αναθέτουσα και Προϊσταμένη Αρχή για την εκπόνηση του συνόλου των μελετών που απαιτούνται η Διεύθυνση Οδικών Υποδομών (Δ13) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπ. Υποδομών και Μεταφορών. Τούτο σημαίνει με απλά λόγια ότι πολύ σύντομα το Υπουργείο αναθέτει την εκπόνηση των υπολειπόμενων μελετών, ώστε η μελέτη του Χρήστου Ράδου, που κατά βάση είναι μελέτη οδοποιίας, να καταστεί πλήρης μελέτη εφαρμογής του έργου (περιβαλλοντική αδειοδότηση, μελέτες τεχνικών και στατικής επάρκειάς τους κτλ ).Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τα όσα είχαν γίνει γνωστά από την τελευταία συνάντηση (Αύγουστος 2020) του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριου Φαρμάκη με τον αρμόδιο Υπουργό Κ. Καραμανλή, μέχρι πρόσφατα, στα πλαίσια της πίεσης για να ωριμάσει ο φάκελος του έργου, υπήρχε στο τραπέζι η περίπτωση να υπάρξει συνδρομή και της Περιφέρειας στη διαδικασία ωρίμανσης του έργου. Ωστόσο, μετά από την προχθεσινή απόφαση Καραμανλή φάνηκε ότι τελικά το Υπουργείο πείστηκε για τον τρόπο, που θα πρέπει να γίνουν τα επόμενα βήματα. Έτσι λοιπόν έχουμε το προφανές: Το Υπουργείο αναλαμβάνει τον πρώτο λόγο για να προχωρήσει το έργο, που δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου «Πλατυγιάλι – Λαμία», αλλά και προεκλογική δέσμευση της παρούσας Κυβέρνησης.
Εξίσου, αν όχι περισσότερο σημαντικό, είναι το γεγονός ότι ο χαρακτηρισμός του έργου ως έργου εθνικού επιπέδου, ανοίγει μια μεγάλη «βεντάλια» από χρηματοδοτικές δυνατότητες για την άντληση των απαιτούμενων πόρων για την υλοποίησή του. Πλέον η σύνδεση του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, μπορεί να χρηματοδοτηθεί από οποιοδήποτε «αντέχει» το βάρος των 80 περίπου εκατ. ευρώ, που εκτιμάται πως απαιτούνται για την υλοποίησή του, είτε αυτό είναι το ΕΣΠΑ, είτε το Ταμείο Ανάκαμψης, είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, είτε η οποιαδήποτε μορφή Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ).
Πάντως αναφορικά με τη χρηματοδότηση εσχάτως φαίνεται ότι οι συζητήσεις του Υπουργείο Υποδομών με την Κομισιόν αναφορικά με τη λίστα των έργων που θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης φαίνεται πως έχουν «σκαλώσει», καθώς η Κομισιόν –χωρίς να είναι τίποτα οριστικό ακόμη- φαίνεται ότι απορρίπτει πολλές από τις προτάσεις των έργων που υπάρχουν ως ώριμα στα συρτάρια του Υπουργείο. Γι’ αυτό ακριβώς είναι σημαντικός ο χαρακτηρισμός του έργου ως έργου εθνικής προτεραιότητας, καθώς αυτό από μόνο του δημιουργεί περισσότερες χρηματοδοτικές ευκαιρίες για την υλοποίησή του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου