Οι καταστάσεις που εγκυμονούν κινδύνους κατά την οδήγηση προκύπτουν ακόμα κι αν τηρεί κανείς ευλαβικά όλους τους κανόνες του ΚΟΚ. Δείτε 7 τυπικά λάθη οδηγών, οι οποίοι δεν είναι σίγουρα οι πιο ασφαλείς.
Σας παρουσιάζουμε 7 συνηθισμένα λάθη οδηγών, οι οποίοι αποδεικνύεται πως δεν είναι ασφαλείς ούτε για τους επιβάτες τους ούτε για τους οδηγούς των άλλων οχημάτων, που κινούνται γύρω τους. Πάρτε, λοιπόν, μία ιδέα και, εφόσον καταλάβετε ότι κάτι από τα παρακάτω, το κάνετε κι εσείς, αναθεωρήστε! Καλή ανάγνωση...
1. Λανθασμένος έλεγχος βλέμματος
Το βλέμμα καθορίζει την κατεύθυνση προς την οποία στρίβει κανείς. Ακόμα κι αν έχει κάποιος δίπλα του ένα φορτηγό, βρίσκεται σε σημείο με έργα ή μέσα στη στροφή τον περιμένει ένα ζώο, όταν τέλος πάντων ο οδηγός αντικρίζει το εμπόδιο, που θέλει να αποφύγει, θα στρίψει τελικά προς τα εκεί που δε θέλει. Έτσι, θα έπρεπε το βλέμμα να ψάχνει συνεχώς για την επόμενη οδό διαφυγής και να μην εστιάζει ποτέ στο εμπόδιο.
2. Σηκώνοντας νευρικά το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού
Το προαναφερθέν «σύστημα» δυναμικής οδηγικής συμπεριφοράς δείχνει προφανώς μία ευαισθησία. Ωστόσο, δεν είναι σε κάθε περίπτωση ό,τι πιο σωστό. Πολύ μακριά από το όριο και όντας κανείς μόνος του σε μία ατελείωτη ευθεία, μπορεί ο κάθε οδηγός θεωρητικά να δοκιμάσει με το γκάζι και το φρένο να κάνει κάποια... αταξία, χωρίς να προκληθεί κάτι το... ανεπανόρθωτο. Αν, όμως, φτάσετε στο όριο μέσα σε μια στροφή (το ότι στριγγλίζουν τα ελαστικά σας είναι μία ένδειξη), αρκεί ένα γρήγορο σήκωμα του ποδιού από το πεντάλ του γκαζιού, ώστε ο κινητήρας να περάσει από τη λειτουργία έλξης σε αυτήν της ώθησης και το φορτίο των τροχών να μετακινηθεί από πίσω μπροστά. Ανάλογα με την αρχιτεκτονική κάθε αυτοκινήτου, αυτή η μεταφορά βάρους γίνεται με λιγότερο ή περισσότερο έντονο τρόπο, στη χειρότερη περίπτωση χάνεται η πρόσφυση στους πίσω τροχούς και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου πάει... βόλτα, ακόμα κι αν υπάρχει ESP. Αν, λοιπόν, τα πράγματα γίνουν πραγματικά δύσκολα, θα βοηθήσει ένα δυνατό πάτημα του μεσαίου πεντάλ και, εφόσον χρειαστεί, η άμεση αντίδραση με το τιμόνι.
3. Διστακτικό πάτημα του φρένου σε περίπτωση ανάγκης
Τα πεντάλ των φρένων είναι σε όλα τα αυτοκίνητα εξαιρετικά σταθερά. Ακόμα κι αν ο οδηγός είναι πρωταθλητής στο... κατς, αυτό το πεντάλ δε λυγίζει με τίποτε! Επομένως, αν βρεθεί κανείς σε κατάσταση ανάγκης, δε χρειάζεται να ανησυχήσει για τα... υλικά, αφού αυτά είναι σαφώς ισχυρότερα και ανθεκτικότερα ενός ανθρώπου. Έτσι, απαιτείται να πατήσετε το μεσαίο πεντάλ με όλη σας τη δύναμη. Μία αντίδραση του είδους θα σας υποστηρίξει σε μία κατάσταση ανάγκης, ωστόσο δε θα πρέπει να ξεχάσετε έπειτα από την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου να αφήσετε το πεντάλ ελεύθερο, ώστε αυτό να πάρει εκ νέου τη σωστή θερμοκρασία.
4. Στην κατηφόρα με τα φρένα πατημένα
Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει κατά την κατάβαση ενός ορεινού όγκου τα φώτα stop του αυτοκινήτου που κινείται μπροστά σας να είναι συνεχώς αναμμένα. Βέβαια, ο οδηγός που δεν ενδιαφέρεται αν θα... καούν τα λαμπάκια αυτών των φώτων σίγουρα δεν οδηγεί προνοητικά, αλλά φοβισμένα και χρησιμοποιεί από ελάχιστα έως καθόλου το φρένο του κινητήρα, κατεβάζοντας σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Οδηγώντας, λοιπόν, με τον αρχικώς αναφερθέντα τρόπο, μπορεί να προκύψουν δύσκολες καταστάσεις. Με άλλα λόγια, είναι δυνατό να υπερθερμανθούν οι δίσκοι και η απόσταση ακινητοποίησης να μακρύνει κατά πολύ.
5. Συνέχιση του στριψίματος κατά την υποστροφή
Αν πέσει ένας οδηγός θύμα της υποστροφής, τότε... Πάντως, θυμηθείτε πως όσο πιο κλειστά στρίβει κανείς, τόσο πιο μεγάλη φαίνεται η στροφή που διασχίζει. Έτσι, όταν ξεπεραστεί το όριο της πρόσφυσης ενός ελαστικού, δεν προκύπτει κάποιο αποτέλεσμα αν συνεχίζει κανείς να το πιέζει. Επομένως, ανοίξτε λίγο την τροχιά του αυτοκινήτου με το τιμόνι και σηκώστε προσεκτικά το πόδι σας από το δεξί πεντάλ. Έτσι θα αποκτήσει ξανά την πρόσφυσή του το ελαστικό.
6. Με πατημένο το πεντάλ του συμπλέκτη στις στροφές
Μπορεί κανείς να διασχίσει μία στροφή με τον ασφαλέστερο τρόπο, διατηρώντας το πόδι του με σταθερή δύναμη πάνω στο πεντάλ του γκαζιού. Έτσι, δεν υπάρχει κανένας λόγος να πιέζεται το πεντάλ του συμπλέκτη. Γιατί, πάνω απ’ όλα διακινδυνεύει κανείς την απότομη επαναφορά της ροπής του κινητήρα, εφόσον αφήσει το συμπλέκτη, ενώ -σε ακραία περίπτωση- μπορεί ακόμα και να μπλοκάρει το ελαστικό. Για όλους τους παραπάνω λόγους, επιλέξτε τη σωστή σχέση προτού μπείτε στη στροφή.
7. «Μεγάλα» κατεβάσματα σχέσεων
Έπειτα από προσεκτική οδήγηση σε στεγνό οδόστρωμα, οι «μεγάλες» αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων δε συνιστούν πρόβλημα. Ωστόσο, σε βρεγμένο δρόμο, η υπερπήδηση σχέσεων σε «κατέβασμα» (π.χ. από 4η σε 2α), μπορεί να φέρει το αυτοκίνητο σε πολύ δύσκολη θέση. Κι αυτό, γιατί το φρενάρισμα του κινητήρα επιβραδύνει τους κινητήριους τροχούς έντονα ή μπορεί ακόμα και να τους μπλοκάρει, με συνέπεια ακόμα και την εκτροπή του οχήματος από την πορεία του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου