🖋 / insider.gr |
Σύμφωνα
με τα στοιχεία της εταιρείας, το 2005 πάνω από το 85% των συναλλαγών
ήταν με πλήρες αντίτιμο, ενώ το ποσοστό αυτό φέτος έχει υποχωρήσει κάτω
από το 65%.
Είναι σχεδόν σίγουρο πως σε μια συζήτηση για κάποιο ταξίδι προς την Ήπειρό από την Αθήνα και την Πελοπόννησο και αντίστροφα κάποια στιγμή θα αναφερθεί και το κόστος της Γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου. Και είναι απόλυτα λογικό, καθώς τα διόδια των 13,5 ευρώ είναι ιδιαίτερα… τσουχτερά. Η Γέφυρα πάντως έχει επιλέξει να γίνει πιο προσιτή κυρίως για τους ντόπιους και τους συχνούς πελάτες.
«Το πραγματικό μέσο μας έσοδο ανά διέλευση ΙΧ είναι περίπου 11,27 ευρώ. Έτσι θα μπορούσαμε, ενδεχομένως, να ανακοινώσουμε μια οριζόντια μείωση των διοδίων αλλά επιλέγουμε να έχουμε περισσότερα εκπτωτικά προϊόντα ώστε να ωφελούνται παραπάνω όσοι μένουν εδώ ή χρησιμοποιούν συχνά τη Γέφυρα για επαγγελματικούς και προσωπικούς λόγους», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Γέφυρα ΑΕ Παναγιώτης Παπανικόλας στο περιθώριο εκδήλωσης για τα 15 χρόνια λειτουργίας της Γέφυρας.
Το κόστος των διοδίων για ένα ΙΧ είναι σήμερα στα 13,5 ευρώ. Όμως, όπως σημείωσε ο κ. Παπανικόλας, με την αγορά του e-pass ή την χρήση των ειδικών εισιτηρίων για ταξίδια με επιστροφή σε διάστημα τριών ωρών (ή δέκα ωρών το καλοκαίρι) το κόστος μειώνεται σημαντικά. Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας για κάποιον που χρησιμοποιεί τη Γέφυρα 40 φορές σε έναν μήνα το κόστος ανά διέλευση πέφτει στα 5,5 ευρώ με αποτέλεσμα η Γέφυρα να είναι κατά 40 με 50 ευρώ πιο φτηνή από την εναλλακτική επιλογή του φέριμποτ.
Φαίνεται ότι αυτή η πολιτική λειτουργεί. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, το 2005 πάνω από το 85% των συναλλαγών ήταν με πλήρες αντίτιμο, ενώ το ποσοστό αυτό φέτος έχει υποχωρήσει κάτω από το 65%, καθώς όλοι οι υπόλοιποι πληρώνουν με κάποια μορφή έκπτωσης. Όταν ξεκίνησε η Γέφυρα μόλις το 25% της κίνησης ήταν τοπική, ενώ τα τελευταία χρόνια το ποσοστό αυτό έχει αυξηθεί στο 40%.
«Καμία αύξηση διοδίων»
Απαντώντας σε ερωτήματα δημοσιογράφων ο κ. Παπανικόλας σημείωσε πως δεν γίνεται κάποια αυθαίρετη αύξηση διοδίων αλλά μια τιμαριθμική προσαρμογή που προβλέπεται στη Σύμβαση Παραχώρησης. «Στα ΙΧ έχουμε κάνει σχεδόν ολόκληρη την προσαρμογή που προβλέπεται, όχι όμως στα φορτηγά», πρόσθεσε ο ίδιος.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΦΥΡΑ Α.Ε. Δρ. Παναγιώτης Παπανικόλας |
Ο κ. Παπανικόλας σημείωσε ότι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας το 2018 ήταν περίπου 44,5 εκατ. ευρώ, ενώ για το 2019 αναμένεται αύξηση περίπου 2% στα έσοδα και στη λειτουργική κερδοφορία. Πρόσθεσε πως ακόμη δεν έχει υπάρξει κάποια απόδοση του κεφαλαίου που έχουν βάλει τα μέλη της κοινοπραξίας, καθώς αποπληρώνονται δάνεια. Ο ίδιος εκτίμησε πως πως τα πρώτα μερίσματα προς τους μετόχους θα αρχίσουν να δίνονται το 2026.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία που έχει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης της Γέφυρας μέχρι το 2039 αποτελείται από τη γαλλική VINCI με 57% την AVAX με 22% και την ΑΚΤΩΡ με 21%.
Δαπάνες 25 εκατ. ευρώ για τη συντήρηση
Ξεχωριστό στοίχημα αποτελεί για την εταιρεία η συντήρηση και η αναβάθμιση της Γέφυρας. Πρόκειται για ένα έργο τεχνικά σύνθετο που βρίσκεται σε μια σεισμογενή περιοχή με έντονους ανέμους. Όπως σημείωσαν ενδεικτικά τα στελέχη της εταιρείας η Πελοπόννησος απομακρύνεται από τη Στερεά Ελλάδα περίπου 1-2 χιλιοστά κάθε έτος. Για αυτό το λόγο έχουν δαπανηθεί περίπου 25 εκατ. ευρώ, ενώ μαζί με επιδιορθώσεις ζημιών το ποσό φτάνει τα περίπου 38 εκατ. ευρώ.
Για την παρακολούθηση της κατάστασης της Γέφυρας η εταιρεία έχει δημιουργήσει ένα δικό της -βραβευμένο- έξυπνο σύστημα με μετρητές και αισθητήρες που ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο. Μάλιστα, η σχετική τεχνογνωσία μεταφέρεται και στο εξωτερικό.
Περισσότερα από 5.700 δομικά στοιχεία ελέγχονται και επιθεωρούνται συνεχώς από το εξειδικευμένο προσωπικό της Τεχνικής Διεύθυνσης της Γέφυρας, αλλά και από εναερίτες, δύτες και ειδικά μηχανήματα-ρομπότ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου