ΚΕΡΑΜΙΔΙ ΒΑΛΤΟΥ Καιρός

Πέμπτη, 30 Ιουνίου 2016

Το «θαύμα» της Ιόνιας Οδού – Tα αναλυτικά στοιχεία προόδου και των προβλημάτων στα εργοτάξια της Αιτωλοακαρνανίας

Ionia_Odos
Κλόκοβα – Αμφιλοχία σε κυκλοφορία μέχρι τα τέλη του έτους
Επιμένουν οι απαλλοτριώσεις παρά το πείσμα του κατασκευαστή

Ένα μικρό «θαύμα» δεδομένων των προβλημάτων που έπρεπε να αντιμετωπιστούν έχει επιτελεστεί μέχρι σήμερα, ώστε για να φτάσει η Ιόνια Οδός σε ποσοστό υλοποίσης 77,09%.
Πλέον οι πρώτες παραδόσεις νέων τμημάτων της Ιόνιας αναμένονται εντός του 2016, με το τμήμα από την έξοδο της σήραγγας της Κλόκοβας (10ο περίπου χιλιόμετρο) μέχρι την Αμφιλοχία (90ο περίπου χιλιόμετρο) – που περιλαμβάνει και την παράκαμψη Αγρινίου που βρίσκεται ήδη σε κυκλοφορία- να αναμένεται να παραδοθεί σε κυκλοφορία περί τα τέλη του έτους.

ΤΜΗΜΑ ΚΟΥΒΑΡΑΣ - ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣημαντικές παρεμβάσεις του κατασκευαστή για να απορροφηθούν οι καθυστερήσεις
Από τις 20/12/2013 που έγινε η επανεκκίνηση των έργων με τη νέα συμφωνία, πολλά προβλήματα που αφορούσαν τις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές έρευνες, τη μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφελείας, δεν «αγγίχθηκαν» όσο παρέμεναν «παγωμένα» τα έργα και χρειάστηκε η δυναμική παρέμβαση του κατασκευαστή προκειμένου να επιλυθούν.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο κατασκευαστής προχώρησε σε μίσθωση 1.746 στρεμ. από 363 ιδιοκτήτες προκειμένου σε πολλά σημεία της διαδρομής από το Αντίρριο μέχρι τα Γιάννενα να παρακάμψει προσωρινά τις απολλοτριώσεις και να καταστεί εφικτό να ξεκινήσουν οι εργασίες. Παρ” όλα αυτά ακόμη και σήμερα που βρισκόμαστε στην τελική ευθεία για την υλοποίηση του έργοι οι υπολειπόμενοι προς διάθεση χώροι στο 14,5%.
Το 2014 διατέθηκαν στον κατασκευαστή 424 στρεμ. το 2015 διατέθηκαν 746 στρεμ. και το 2016 μέχρι σήμερα 348 στρεμ. Ενδεικτικό του προβλήματος των απολλοτριώσεων είναι το κομμάτι στην Περιοχή της Ρίζας (Χ.θ. 5+000- 6+400) που κατά πάσα πιθανότητα θα παραδοθεί μετά τον Μάρτιο του 2017. Επίσης σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι εξαιρετικά κρίσιμο εντός του προσεχούς μήνα να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις στην περιοχή του Κρίκελλου και Μενιδίου, προκειμένου το συγκεκριμένο τμήμα του έργου να προλάβει την καταλήκτικη ημερομηνία που είναι ο Μάρτιος του 2017.
Παράλληλα από την πλευρά του κατασκευαστή υπήρξε υποστήριξη με ανθρώπινους πόρους & μηχανήματα προς τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, προκειμένου να προχωρήσουν οι αρχαιολογικές έρευνες που είχαν προκαλέσει εμπλοκή σε συνολικό μήκος 2,5 χλμ. (Περιοχή Μακύνειας, Έξοδος Σήραγγας Κλόκοβας, Είσοδος Σήραγγας Καλυδώνας, Ρηγαίικα, Αλίκυρνα, Άγιος Θωμάς Μεσολογγίου, Κομβος Αμβρακίας)
http://www.agrinioculture.gr/2016/06/29/to-thavma-tis-ionias-odou/
Το ΑγρίνιοCulture.gr παρουσιάζει τα αναλυτικά στοιχεία προόδου αλλά και των προβλημάτων για τα δύο εργοτάξια (Ευήνου & Αμβρακίας) της Ιόνιας Οδού στην Αιτωλοακαρνανία

ΤΜΗΜΑ S1 Εργοτάξιο Ευήνου Συνολικό Μήκος 76,42 χλμ

 photo DSC00441_zpslzsslbsx.jpgΣυνολική πρόοδος S1: 75,61 %
Πρόοδος κατασκευής
Χωματουργικά: 86,00%
Οδοστρωσία: 36,91% (ασφαλτικά) 45,12% (οδοστρωσία)
Μεγάλα τεχνικά έργα: 90,37% (γέφυρες) 97,75% (σήραγγες)

Σημαντικά τεχνικά έργα
Σήραγγα Κλόκοβας Ποσοστά προόδου
Διάνοιξη & Προσωρινή Υποστήριξη 96%
Τελική Επένδυση 40%
Σήραγγες
Μακύνεια μήκος κλάδου ≈ 540μ. – Κατασκευασμένο √
Κλόκοβα μήκος κλάδου ≈ 2.850μ. – Ποσοστό εκτέλεσης 56%
Καλυδώνα μήκος κλάδου ≈ 1.190μ. -Κατασκευασμένο √
 photo 160510_KTT_7514_zpseh4ar6yk.jpg
Γέφυρες/μέθοδος κατασκευής
Μακύνεια:μήκος κλάδων 102μ. & 67μ. με προκατασκευασμένα δοκάρια, – Κατασκευασμένο √
Εύηνος μήκος κλάδου 256μ. με προβολοδόμηση, μέγιστο άνοιγμα 120μ – Κατασκευασμένο √
Προκλήσεις κατασκευής: προσβάσεις, διαχείριση κοίτης ποταμού κατά την κατασκευή, μέτρα προστασίας μεσοβάθρων κλπ.
Cut & Cover μήκος κλάδου ≈100μ. – Κατασκευασμένο √
Γενική δυσκολία του έργου
Η διέλευση από αστικές περιοχές, η χρήση τοπικού επαρχιακού και αγροτικού δικτύου από εργοταξιακά οχήματα λόγω εκτεταμένων μη απαλλοτριωμένων χώρων, η ανάγκη για πολλές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, τα υφιστάμενα υπόγεια δίκτυα (ΟΚΩ, ιδιωτικά αρδευτικά), καθώς και η ανεύρεση σημαντικών αρχαιολογικών χώρων.

 photo 160510_KTT_0862_zpsurld1m7l.jpgΠηγές καθυστερήσεων & λύσεις
Αρχαιολογία
3+100 – 3+700 (Περιοχή Μακύνειας) Αποδεσμεύτηκε Φεβρουάριος 2015
Χ.Θ 9+300 (Εξοδο σήραγγα Κλόκοβας) Αποδεσμεύτηκε Φεβρουάριος 2015
23+600-23+750 (Είσοδος Σήραγγας Καλυδώνας) Διατηρήθηκε Βυζαντινός ναός Αποδεσμεύτηκε τέλος 2014
26+800 – 26+880 (Ρηγαίικα) Αποδεσμεύτηκε τέλος 2015
29+000-29+400(Αλίκυρνα) Κατασκευή πεζοδιάβασης & πασσαλότοιχου Αποδόμηση Ιανουάριος 2016 Εκκρεμεί αποδέσμευση SRR57
30+400 – 30+550 (Άγιος Θωμάς Μεσολογγίου) Αποδεσμεύτηκε Μάιο 2014
Δίκτυα ΟΚΩ & ΤΟΕΒ
38+150-38+350 Μετατοπίστηκε αρδευτικό κανάλι
38+900-43+500 (Απαιτείται Μεταφορά δικτύου Ύδρευσης)
Δίκτυο ΔΕΗ Υψηλής-Μέσης τάσης σε όλο το μήκος του έργου
Εκκρεμεί: μετατόπιση πυλώνων υψηλής τάσης Χ.Θ: 5+800 – 6+200
Απαλλοτριώσεις
 photo 160510_KTT_0876_zps9o8oprp9.jpgΜίσθωση χώρων από Κ/ξια (Π.χ. Α/Κ Αντιρρίου, Περιοχή Ρίζας, Είσοδος Κλοκοβας, Εύηνου, Βασιλικής, κτλ.)
Απαλλοτριώσεις σε εκκρεμότητα:
Α/Κ Αντιρρίου
Περιοχή Ρίζας (Χ.θ. 5+000-6 +400)
Α/Κ Γαβρολίμνης
Χ.Θ. 22+000 – 24+000 (Κυρίως παράπλευρο οδικό δίκτυο)

Για την ολοκλήρωση του έργου απομένει:
Αρτηρία: Οδοστρωσία, ασφαλτικά, Η/Μ εργασίες, σήμανση – ασφάλιση, τελειώματα του έργου.
Ολοκλήρωση σήραγγας Κλόκοβας.
Ολοκλήρωση κάθετου και παράπλευρου οδικού δικτύου.
Ολοκλήρωση ανισόπεδων κόμβων όπου εκκρεμούν οι απαλλοτριώσεις.
Η λειτουργική ολοκλήρωση της αρτηρίας προβλέπεται Μάρτιο 2017 (πλην Ρίζας και Σήραγγα Κλόκοβας) και η πλήρης ολοκλήρωση τον Αύγουστο 2017. Τα χωματουργικά της αρτηρίας ολοκληρώνονται εντός Αυγούστου 2016. Η ολοκλήρωση τμήματος από έξοδο Κλόκοβας έως Κεφαλόβρυσο τέλος 2016.

Ενέργειες απορρόφησης καθυστερήσεων
Μίσθωση περίπου 750 στρεμμάτων
Λόγω έλλειψης πόρων των Δήμων Ι.Π. Μεσολογγίου και Ναυπάκτου, εκτελέστηκαν μετατοπίσεις δικτύου ύδρευσης συνολικού μήκους 5600m
Μηχανήματα και προσωπικό στις Αρχαιολογικές Υπηρεσίες

ΤΜΗΜΑ S2 Εργοτάξιο Αμβρακίας Συνολικό Μήκος = 53 χλμ.

 photo DSC00466_zpsl6qh69v3.jpgΣυνολική πρόοδος S2 77,9 %
Πρόοδος κατασκευής
Χωματουργικά: 92,13%
Οδοστρωσία: 46,36% (ασφαλτικά) 80,68% (οδοστρωσία)
Μεγάλα τεχνικά έργα 76,77% (γέφυρες)

Σημαντικά τεχνικά έργα
Γέφυρα Μενιδίου – Ποσοστό εκτέλεσης 68%
Δύο κλάδοι μήκους ≈540μ/κλάδο
Μέθοδος κατασκευής με προκατασκευασμένα δοκάρια
Γέφυρες Κρίκελλου
Δύο κλάδοι μήκους ≈120μ/κλάδο
Δύο κλάδοι μήκους ≈75μ/κλάδο
Μέθοδος κατασκευής με προκατασκευασμένα δοκάρια, με βάθρα εντός της κοίτης του ποταμού
Κόμβος Αμβρακίας- Ριβίου- Ποσοστό εκτέλεσης 70%
Κόμβος Αμφιλοχίας- Ποσοστό εκτέλεσης 85%
Η/Κ Κομποτίου – Άρτας- Ποσοστό εκτέλεσης 90%
Προκλήσεις κατασκευής:
Λόγω έλλειψης απαλλοτριώσεων, υπήρξε δυσκολία πρόσβασης για την κατασκευή των σημαντικών τεχνικών. Προώθηση κατασκευής από το ένα μέτωπο της γέφυρας Μενιδίου.
Περί τη Χ.Θ. 100+300 παρατηρήθηκαν απρόβλεπτες καθιζήσεις

 photo DSC00465_zpsogaihvm9.jpgΠηγές καθυστερήσεων & λύσεις
Αρχαιολογία
ΧΘ 83+230 (Αποδέσμευση: 4ος 2014)
ΧΘ 84+300 (Αποδέσμευση: 4ος 2014)
Χ.Θ. 93+700 (Αποδέσμευση: 12ος 2014)
Χ.Θ. 102+830 (Αποδέσμευση: 9ος 2014)
Χ.Θ. 110+950 (Αποδέσμευση: 9ο 2014)
Χ.Θ. 113+800 (Αποδέσμευση: 10ος 2014)
Χ.Θ. 124+800 (Αποδέσμευση: 12ος 2014)
Χ.Θ.125+450 (Αποδέσμευση: Ιούλιος 2015)
Πιθανότητα εντοπισμού στο Κρίκελλο
Δίκτυα ΟΚΩ
Δίκτυο υψηλής τάσης: 17 σημεία εμπλοκής (ολοκλήρωση απομάκρυνσης έως 12/2015)
Δίκτυο χαμηλής τάσης: 29 σημεία εμπλοκής (απομάκρυνση των 23 σημείων έως 12/2015. Εκκρεμούν 6 σημεία εμπλοκής)
Απαλλοτριώσεις
Κόμβος Ριβίου – Αδυναμία σύνδεσης με την παλιά Ε.Ο.
Χ.Θ.105+500-108+700(περιοχή Κρίκελου)
Χ.Θ. 117+500-118+500 (Περιοχή Μενιδίου το μεγαλύτερο τμήμα είναι μισθωμένο από την Εταιρεία)

 photo DSC00481_zps3ctwhtnk.jpgΕπόμενα βήματα
Ολοκλήρωση τμήματος από περιοχή Ανοιξιάτικου μέχρι γέφυρα Μενιδίου το Δεκέμβριο του 2016
Ολοκλήρωση γέφυρας Μενιδίου το Νοέμβριο του 2016
Ολοκλήρωση τμήματος από γέφυρα Μενιδίου μέχρι τέλος Χ.Θ. 76+618 το Σεπτέμβριο του 2016
Κατασκευή μη απαλλοτριωμένων τμημάτων έργου (Κρίκελλο – Μενίδι – Κόμβος Αμβρακίας). Προβλεπόμενη διάρκεια 8 μήνες μετά την παράδοση γης.
Η λειτουργική ολοκλήρωση της αρτηρίας προβλέπεται Μάρτιο 2017 και η πλήρης ολοκλήρωση τον Αύγουστο 2017

Ενέργειες του Κατασκευαστή προκειμένου να μειωθούν οι επιπτώσεις των καθυστερήσεων
Μίσθωση 296 στρεμμάτων γης & 150 στρεμμάτων επιπλέον για αποθήκες υλικών
Διάθεση υλικών συντήρησης (3Α και ασφαλτικά) για διάστρωση περίπου 15χλμ οδών αγροτικών – επαρχιακών ή τοπικών οδών που χρησιμοποιούνται για τη μεταφορά υλικών εκσκαφής, οδοστρωσίας και ασφαλτικών.
Λόγω έλλειψης πόρων των δήμων υλοποιήθηκαν μετατοπίσεις δεξαμενών ύδρευσης στην περιοχή Ριβίου και υδραυλικών δικτύων στην περιοχή του Δήμου Κομποτίου, Στάνου, Ριβίου και Αμφιλοχίας.
Στους δήμους Αμφιλοχίας και Κομποτίου διατέθηκαν τα απαιτούμενα υλικά 3Α και ασφαλτικών για την συντήρηση των τοπικών οδών.

 http://www.agrinioculture.gr/2016/06/29/to-thavma-tis-ionias-odou/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

NEXT PAGE