Ένα φριχτό σιδηροδρομικό δυστύχημα σημειώθηκε σαν σήμερα, στις 30 Σεπτεμβρίου 1968, όταν δύο αμαξοστοιχίες που κατευθύνονταν προς την Αθήνα συγκρούστηκαν λίγο έξω από το σταθμό του Δερβενίου Κορινθίας, αφήνοντας πίσω τους 34 νεκρούς και 125 τραυματίες.
Το περιστατικό συνέβη μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, όταν μία από τις αμαξοστοιχίες κινούνταν με ταχύτητα 80 χιλιομέτρων την ώρα και έπεσε επάνω στην άλλη, η οποία ήταν σταματημένη μετά από ακούσια ενεργοποίηση του σήματος κινδύνου.
Η σύγκρουση σημειώθηκε περίπου 500 μέτρα από το σταθμό του Δερβενίου. Η πρώτη αμαξοστοιχία, έχοντας ξεκινήσει από τον Πύργο και γεμάτη με ετεροδημότες, βρισκόταν ακινητοποιημένη λόγω ενός σήματος κινδύνου που τράβηξε κάποιος επιβάτης, πιθανώς χωρίς να αντιληφθεί τις συνέπειες. Η αιφνίδια ακινητοποίηση της αμαξοστοιχίας στο κρίσιμο αυτό σημείο δεν έγινε αντιληπτή έγκαιρα από τον μηχανοδηγό της δεύτερης αμαξοστοιχίας, η οποία κινούνταν επίσης προς την Αθήνα, με αποτέλεσμα την μοιραία σύγκρουση.
Τραγική ειρωνεία αποτελεί το γεγονός ότι και οι δύο αμαξοστοιχίες μετέφεραν επιβάτες που είχαν ταξιδέψει από την Αθήνα στον Πύργο για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα στο δημοψήφισμα της 29ης Σεπτεμβρίου 1968, το οποίο είχε ως στόχο την επικύρωση του Συντάγματος της Χούντας των Συνταγματαρχών. Στη συγκυρία αυτή, το δυστύχημα έγινε αιτία για σφοδρή κριτική στην κυβέρνηση. Ερωτήματα προέκυψαν για την κατάσταση και τις προδιαγραφές ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς και για τις συνθήκες υπό τις οποίες σημειώθηκε το ατύχημα.
Οι έρευνες που ακολούθησαν εστίασαν σε μια σειρά από παράγοντες, όπως την έλλειψη επικοινωνίας μεταξύ των αμαξοστοιχιών, την τεχνική ανεπάρκεια των συστημάτων ασφαλείας, και τη λανθασμένη χρήση του σήματος κινδύνου από επιβάτες που πιθανώς δεν είχαν αντιληφθεί τη σοβαρότητα της ενέργειάς τους. Ωστόσο, κανένα από αυτά τα ερωτήματα δεν έλαβε ποτέ ξεκάθαρη απάντηση, αφήνοντας μια σκιά αμφιβολίας πάνω από την τραγωδία.
Source: www.newsbeast.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου