links

ΚΑΙΡΟΣ

ΚΕΡΑΜΙΔΙ ΒΑΛΤΟΥ Καιρός

Σάββατο 10 Φεβρουαρίου 2024

Δοκιμή Ford Ranger Raptor: Ένα αγωνιστικό για τα… βουνά

του Τρύφωνα Αλεξόπουλου, φωτογραφίες: Δημήτρης Μανώλαρος

Δεν είναι μυστικό, το γνωρίζουμε άλλωστε όλοι από την προηγούμενη γενιά. Το Ford Ranger Raptor έχει ακραίες δυνατότητες! Πλέον όμως, αυτές οι δυνατότητες ξεπερνούν τα όρια των δύσκολων εκτός δρόμου διαδρομών και δίνουν αγωνιστικό στίγμα, όποτε οι τροχοί έχουν επαφή με το έδαφος. Γιατί αυτό είναι ένα αυτοκίνητο Rally, με την αμφίεση ενός Pick-Up

Το Ford Ranger αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο πωλήσεων, που ξεκίνησε το 1982 και συνεχίζει ακάθεκτο μέχρι σήμερα. Ήταν το 2019 όμως, που η θυγατρική Ford Performance αποφάσισε να βάλει το «χεράκι της» και να δημιουργήσει ένα πραγματικό Ευρωπαϊκό κτήνος, καθώς για την αγορά της Αμερικής υπήρχε από το 2010 η αντίστοιχη έκδοση του μεγαλύτερου F-150.

Στην ουσία, η έκδοση Raptor είναι «άλλο αυτοκίνητο», ενισχυμένο σε όλους τους τομείς, με διαφορετική ψυχή, αγωνιστικό DNA και ακραίες – για εργοστασιακό μοντέλο – δυνατότητες. Όλα τα παραπάνω ισχύουν προφανώς για τη νέα γενιά, που πλέον εφοδιάζεται με ένα πολύ ισχυρότερο σύνολο βενζίνης, έχει ακόμα περισσότερες δυνατότητες εντός και εκτός δρόμου, αλλά και περισσότερες τεχνολογίες και εξοπλισμό άνεσης.

 

Απλά ένα PickUp;

Δεν θα χρειαστεί δεύτερη ματιά. Το Raptor θα μαγνητίσει τα βλέμματα όλων των περαστικών, ειδικότερα αν έχει κάποιο έντονο χρώμα, όπως το κοκκινοπορτοκαλί που είχε το «δικό μας». Είναι ένα πραγματικό τέρας διαστάσεων, που όμως έχει μικρές διαφορές σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και ελάχιστα μικρότερη απόσταση από το έδαφος, από τα 28.3 στα 27.2 εκ. 

Η μοναδικότητα της κορυφαίας έκδοσης Raptor προκύπτει από τις πολλές σχεδιαστικές υπερβολές σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Ranger, που όμως ταιριάζουν με τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα του. Από το προφίλ αυτές είναι ελάχιστες, τόσο από το προηγούμενο μοντέλο, όσο και από το Ranger, τουλάχιστον όσες δεν αφορούν στον όγκο του. Είναι το φουσκωμένο περιτύλιγμα όμως, τα νέα φωτιστικά σώματα LED μπροστά και πίσω, η μεγάλη μάσκα με τα ακόμα πιο μεγάλα γράμματα «FORD», οι αεραγωγοί στο καπό, τα heavy-duty ελαστικά και οι μεγάλες εξατμίσεις, που όπως και να το κάνουμε διαμορφώνουν το κτήνος.

 

Στροφή 180°

Βάσει της εξτρεμιστικής εξωτερικής του εικόνας, θα περίμενε κανείς ανάλογα «σκληρή» να είναι και αυτή του εσωτερικού. Η αλήθεια όμως είναι πολύ διαφορετική και το νέο Raptor, όπως και όλες οι εκδόσεις του Ranger, έχουν αποκτήσει έναν αέρα πολυτέλειας. Εδώ βέβαια, τα «αγωνιστικά» στοιχεία δηλώνουν το παρόν και οι διακοσμητικές επενδύσεις που ντύνουν τη καμπίνα έχουν πορτοκαλοκόκκινη απόχρωση, η στεφάνη του τιμονιού διαθέτει μια ρίγα στο κέντρο και τα τεράστια paddles για τις χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων είναι από χυτό μαγνήσιο. Τα καθίσματα είναι «σπορ» και η σχεδίαση τους είναι εμπνευσμένη από μαχητικά αεροσκάφη. Προσφέρουν καλή στήριξη και είναι αρκετά άνετα.

 

Στο ταμπλό δεσπόζει μια πολύ μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη, οθόνη αφής 12”, που κάνει ιδιαίτερη μνεία στην πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-e. Η κεντρική οθόνη βασίζεται στο νεότερο λογισμικό σύστημα SYNC 4, που την μεταμορφώνει σε έναν πίνακα ελέγχου για ολόκληρο το αυτοκίνητο και τις λειτουργίες οδήγησης. Προσφέρει, μεταξύ άλλων, ασύρματη σύνδεση με Android Auto & Apple CarPlay, απομακρυσμένο έλεγχο μέσω της εφαρμογής MyFord και ασύρματες ενημερώσεις, ενώ διαθέτει ακόμα και εφαρμογή ζωγραφικής (προσεχώς και παιχνίδια). Στο Raptor η κεντρική οθόνη συνδυάζεται ως στάνταρ με το ποιοτικό ηχοσύστημα της Bang&Olufsen, με επαγωγικό φορτιστή και κάμερες πανοραμικής προβολής.

 

Στην πλαφονιέρα υπάρχουν έξι διακόπτες με αναμονές, ώστε οι ιδιοκτήτες να τοποθετούν φώτα, εργάτης κ.α., σα να είναι εργοστασιακός εξοπλισμός. Αυτή η επιλογή προέκυψε από το feedback που πήρε η Ford από τους ιδιοκτήτες της προηγούμενης γενιάς, που στην πλειοψηφία τους τοποθετούσαν τέτοια aftermarket αξεσουάρ.

Για τους χώρους, οι εξωτερικές διαστάσεις «λένε» όσα χρειάζεται να ξέρετε. Τέσσερις ή και πέντε ενήλικές θα κάτσουν άνετα, όπως και στο προηγούμενο. Η καρότσα όμως έχει μεγαλώσει λίγο στο πλάτος (1,22 μ.), με το μήκος και το ύψος να παραμένουν ίδια, στα 1,56 μ. και 52,9 εκ., αντίστοιχα. 

ΕΔΩ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ - www.autotypos.gr

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

NEXT PAGE