links

ΚΑΙΡΟΣ

ΚΕΡΑΜΙΔΙ ΒΑΛΤΟΥ Καιρός

Πέμπτη 5 Οκτωβρίου 2023

Ένα Σκασιαρχείο στην Αμφιλοχία.

Γράφει η Κατερίνα Σχισμένου.

Πριν λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε στην Αμφιλοχία το πρώτο σεμινάριο του Σκασιαρχείου που αφορούσε τους εκπαιδευτικούς της περιοχής. 

Είχαμε τη χαρά να το παρακολουθήσουμε και να συζητήσουμε με τους πρωτεργάτες Χάρη Παπαδόπουλο και Μαρία Τσόγκα η οποία μας παραχώρησε την παρακάτω συνέντευξη.

Καταρχάς να ευχηθούμε καλή και δημιουργική σχολική χρονιά σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, μιας και βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή αυτού του σχολικού έτους.

Τι είναι το “Σκασιαρχείο” και πώς μπαίνει μέσα στις τάξεις μας;

Σαν Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αμφιλοχίας, καθώς πλέον στην Α/θμια δεν είμαστε μόνο Δάσκαλοι/ες και Νηπιαγωγοί, αλλά και όλοι οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, έχουμε άποψη και γνώμη για το ποιο θα θέλαμε να είναι το δημόσιο σχολείο στο οποίο εργαζόμαστε και για το οποίο αγωνιζόμαστε και προσπαθούμε να βελτιωθεί προς την κατεύθυνση ενός ακόμα πιο δημοκρατικού σχολείου.

Η παιδαγωγική Φρενέ έχει βασικό σκοπό ένα ελεύθερο, ανοιχτό και συνεργατικό σχολείο. Επομένως , όλοι εμείς που αναζητούμε τρόπους και μεθόδους οι οποίες θα μας βοηθήσουν προς αυτή την εκπαιδευτική κατεύθυνση, νομοτελειακά θα αναζητήσουμε κάθε δυνατό τρόπο να φέρουμε το ¨παιδαγωγικό οξυγόνο¨ στα σχολεία και τις τάξεις μας.

Δύο χρόνια μετά την πανδημία του covid, τον εγκλεισμό, την κοινωνική αποστασιοποίηση και την τηλεκπαίδευση ήταν ένα αίτημα όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας για ένα νέο ξεκίνημα, μια συνάντηση εκπαιδευτικών με ανθρώπους που αγαπάνε τα παιδιά, το σχολείο και εισάγουν σ΄ αυτό νέες τεχνικές που προάγουν τη φυσική μάθηση, σαν ένα αντίδοτο σε όσα έχουμε όλοι βιώσει τα τελευταία χρόνια λόγω της πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης.

Αυτός είναι ο λόγος που ο σύλλογός μας αναζήτησε την παιδαγωγική ομάδα ¨Το Σκασιαρχείο¨, της οποίας σκοπός της είναι η ανταλλαγή απόψεων, ιδεών και προτάσεων σ’ ένα σχολείο-κοινότητα όπου οι τεχνικές του Σελεστάν Φρενέ, η κριτική και η θεσμική παιδαγωγική βρίσκουν τη θέση τους.

Κάποιες από τις χαρακτηριστικές τεχνικές του που προάγουν τη φυσική μέθοδο μάθησης, τη συνεργατική και συμμετοχική μάθηση, την ελευθερία έκφρασης και λόγου και την πολιτειότητα είναι:

Τυπογραφείο (εφημερίδα, μικρά βιβλία)
Ελεύθερα κείμενα
Τι νέα;
Έρευνες
Σχέδια εργασίας
Κινηματογράφος
Αλληλογραφία
Συμβούλια
Σχολικοί συνεταιρισμοί
Έξοδος στην κοινότητα
Εργαστήρια τέχνης

Και μέσα από αυτές μπαίνει η παιδαγωγική του Φρενέ και το ¨Σκασιαρχείο¨ στις τάξεις μας.

2. Πώς έφτασε στην Αμφιλοχία και τι ανταπόκριση είχε;

 

Διαβάστε την συνέχεια στο: e-maistros.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

NEXT PAGE