Μετά από μία δεκαετία όπου τα έργα Μετρό είχαν συμπυκνωθεί γύρω από την επέκταση της γραμμής 3 στον Πειραιά και την προσπάθεια για την έναρξη υλοποίησης της γραμμής 4, νέοι στόχοι φαίνεται να τίθενται για τα επόμενα χρόνια.
Στόχος η διασυνδεσιμότητα με άλλα μέσα, η επέκταση του δικτύου και η δημιουργία νέων πόλων ανάπτυξης στην πρωτεύουσα.
Τους τελευταίους 12 μήνες ακούσαμε να εξαγγέλονται μία σειρά από νέα έργα Μετρό, που με την προτεραιοποίηση τους θα κάνουν την Αθήνα πιο πόλη πιο φιλική στον πολίτη και τον επισκέπτη της.Υπολογίζεται πως με την επέκταση της γραμμής 3 και τους νέους σταθμούς της γραμμής 4 το Αθηναϊκό δίκτυο θα φτάσει περίπου τους 86 σταθμούς. Με τις νέες επεκτάσεις που έχουν θέσει πλέον υποψηφιότητα η Αθήνα βάζει πλέον στόχο να ξεπεράσει τους 100 σταθμούς.
Οι 6 νέες επεκτάσεις
Οι 6 επεκτάσεις που είναι προτεραιοποιημένες είναι
-η επέκταση της γραμμής 2 προς Ίλιον με 3 σταθμούς
-η επέκταση της γραμμής 2 προς Γλυφάδα με 2 σταθμούς
-η επέκταση της γραμμής 4 προς Μαρούσι-Εθνική Οδό με 11 σταθμούς στα βόρεια
-η επέκταση της γραμμής 4 προς δυτικά προς Περισσό με 2 σταθμούς
-η σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το Μετρό (από Πετράλωνα ή μέσω της γραμμής 4)
-η υπογειοποίηση της γραμμής 1 στο τμήμα Φάληρο-Πειραιάς με ακόμα 2 σταθμό.
Η γραμμή 2 πάει Ίλιον, εξετάζεται και η Γλυφάδα
Στο στόχαστρο του υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό μπήκε ως πρώτη προτεραιότητα η βόρειο-δυτική επέκταση από την Ανθούπολη (Περιστέρι) να φτάσει στον σταθμό Άγιος Νικόλαος στο Ίλιον.
Οι 3 σταθμοί δημιουργούν ακόμα καλύτερες συνθήκες συγκοινωνίας στις πολυπληθείς περιοχές της Πετρούπολης, του Ιλίου και του Καματερού. Στόχος είναι η δημοπράτηση σε περίπου ένα έτος από σήμερα. Το έργο έχει προενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Στα νότια εξετάζεται η τελική επέκταση του μέσου μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας με δύο σταθμούς. Όσο και αν φαίνεται περίεργο, το 2000 όταν λειτούργησαν τα πρώτα τμήματα των γραμμών 2 και 3, ο στόχος ήταν το 2006 το μέσο να έχει επεκταθεί μέχρι τη Γλυφάδα.
Αυτό δεν επετεύχθη και τώρα και έχοντας στο νου την μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό, η επέκταση της γραμμής 2 βγήκε και πάλι στην επιφάνεια. Το έργο χρειάζεται μελετητική και χρηματοδοτική ωρίμανση.
Οι επεκτάσεις της γραμμής 4
Τα νέα είναι “φρέσκα” για τις μελλοντικές επεκτάσεις της γραμμής 4. Σύμφωνα με τον υπουργό ΥΠΟΜΕ, Κώστα Καραμανλή, η πρώτη επέκταση θα είναι προς βορειο-δυτικά μέχρι τον Περισσό με δύο σταθμούς για να συνδεθεί με τη γραμμή 1.
Το μεγάλο νέο έρχεται όμως από τη δήλωση του υπουργού, ότι ξεκίνησαν οι πρώτες μελέτες (τοπογραφικές) για την μεγάλη επέκταση της γραμμής 4 προς βόρεια. Μέσω Κηφισίας θα φτάσει Μαρούσι και από εκεί μέσω Πεύκης και Λυκόβρυσης θα φτάσει στην Εθνική Οδό.
Πρόκειται για μία μεγάλη επέκταση με 11 νέους σταθμούς που θα ολοκληρώσουν την σύνδεση των βορείων προαστίων με το δίκτυο Μετρό της πόλης.
Για πρώτη φορά θα συνδεθούν περιοχές όπως η Πεύκη και η Λυκόβρυση και το μετρό θα “ακουμπήσει” την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας όπου θα γίνει ένα μεγάλο hub για όσους θα έχουν πορεία προς την πόλη.
Τα δύο αυτά έργα προς το παρόν χρειάζονται ωρίμανση. Αν οι μελέτες τρέξουν είναι project που θα τα δούμε να εξελίσσονται την επόμενη δεκαετία. Η επέκταση προς Περισσό υπό όρους θα μπορούσε να τρέξει και νωρίτερα λόγω μικρότερου αντικειμένου.
Το Κέντρο Πολιτισμού Ι.Σ.Νιάρχος και η υπογειοποίηση
Στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών και της Αττικό Μετρό όμως υπάρχουν ακόμα δύο έργα.
Το πρώτο είναι η υπογειοποίηση της γραμμής 1 από Φάληρο μέχρι Πειραιά. Είναι ένα μεγάλο αίτημα του Δήμου Πειραιά για να βελτιωθεί η κυκλοφοριακή σύνδεση με το λιμάνι και τις γύρω περιοχές. Στο αντικείμενο περιλαμβάνεται και η προσθήκη ενός σταθμού. Οι μελέτες χρειάζονται επικαιροποίηση για το έργο που έχει προενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027.
Ο δεύτερος στόχος είναι το Μετρό να φτάσει στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Πρόκειται για μία δέσμευση της ελληνικής πολιτειας προς το ΙΣΝ, ένα πάγιο αίτημα από την έναρξη κατασκευής του συγκροτήματος που σήμερα αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία της πόλης για κατοίκους αλλά και επισκέπτες.
Σε αυτή την περίπτωση σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πηγές, υπάρχουν διάφορες εναλλακτικές διαδρομές που εξετάζονται. Η πρώτη είναι να γίνει ένα παρακλάδι από τη Γραμμή 1 και συγκεκριμένα από το σταθμό Πετράλωνα που θα εξυπηρετεί και τις πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Καλλιθέας και θα καταλήγει στο ΚΠΙΣΝ.
Η δεύτερη είναι η κάθοδος του Μετρό, στο ΚΠΣΙΝ με άλλη γραμμή, είτε της 2 (με διακλάδωση από Συγγρού-Φιξ) είτε με την κάθοδο της μελλοντικής γραμμής 5 που ξεκινά από Άνω Ηλιούπολη περνά από Παγκράτι, θα έχει κοινούς σταθμούς με την γραμμή 4 μέχρι την Ακαδημία. Ένα σενάριο τη θέλει να κατεβαίνει στην οδό Πειραιώς και από εκεί πιο νότια ως το Κέντρο Πολιτισμού ΙΣΝ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου