Πέμπτη, 19 Ιανουαρίου 2017

Αυτόματα, μη επανδρωμένα τρακτέρ το μέλλον της γεωργίας

trakter
Του Παναγιώτη Μαυραγάνη
Πλήρη, αυτόματη και αδιάκοπη λειτουργία τρακτέρ χωρίς καμπίνα και… οδηγό. Μπορεί να μοιάζει με σενάριο επιστημονικής φαντασίας, ωστόσο, ο βιομηχανικός όμιλος «CNH» κατασκεύασε μη επανδρωμένα τρακτέρ, τα οποία λειτουργούν στο χωράφι 24 ώρες το 24ωρο και προσφέρουν στο χρήστη τον εξ αποστάσεως έλεγχο του οχήματος, καθώς και την παρακολούθηση των αγροτικών εργασιών σε πραγματικό χρόνο!
Αυτήν τη νέα σελίδα στην ιστορία της γεωργίας «γράφουν» τα καινοτόμα Case IH Magnum και New Holland T8, που παρουσιάστηκαν στη φετινή έκθεση Farm Progress Show στην Αϊόβα των ΗΠΑ.
AGRO-Business logo
Σύμφωνα, μάλιστα, με τις κατασκευάστριες εταιρείες, τα δύο νέα μοντέλα -τα οποία για τον σχεδιασμό τους βασίστηκαν στις υπάρχουσες ομώνυμες εκδόσεις που κυκλοφορούν στην αγορά από τις Case και New Holland- θα είναι τόσο «έξυπνα», που μελλοντικά θα έχουν ακόμα και την ικανότητα να ανταποκρίνονται αυτόνομα. Δε θα απαιτείται, δηλαδή, καµία απολύτως ανθρώπινη παρέµβαση στις απαιτήσεις των εργασιών στον αγρό, ανεξαρτήτως εδαφικών ιδιαιτεροτήτων και καιρικών συνθηκών!

Τεχνολογικό επίτευγμα

.jpg
New Holland T8 NHDrive - photo:YouTube

Η «βιομηχανική επανάσταση» των αυτόνομων τρακτέρ, λοιπόν, ξεκινάει με το New Holland T8 NHDrive, το οποίο ο αγρότης μπορεί τόσο να χειριστεί ασύρματα, μέσω ενός τάμπλετ ή ενός σταθερού υπολογιστή, όσο και να οδηγήσει ο ίδιος, καθώς έχει διατηρηθεί η παραδοσιακή καμπίνα, και ολοκληρώνεται με το Case IH Magnum, όπου η απουσία του… πιλοτηρίου αλλάζει εντελώς την έννοια του τρακτέρ και του όρου «γεωργία ακριβείας». Και τα δύο μοντέλα, πάντως, χρησιµοποιούν προηγμένες τεχνολογίες τηλεματικής, αξιοποιώντας τις πληροφορίες που λαμβάνουν από δορυφόρους και από συστήματα που προσφέρουν την εξαιρετικά ακριβή καθοδήγηση και την άμεση καταγραφή και διαβίβαση των δεδομένων πεδίου.
Στην περίπτωση του Case IH, η εταιρία έχει διατηρήσει τον κομψό σχεδιασμό και τις δυναμικές γραμμές της επιτυχημένης σειράς Magnum. Αυτό το τεχνολογικό επίτευγμα χαρακτηρίζεται εμφανισιακά για τους επιθετικούς προβολείς, το αεροδυναμικό καπό με το διακριτικό ανάγλυφο περίγραμμα, τους προφυλακτήρες από ανθρακονήματα, τις ζάντες μαύρου-κόκκινου χρώματος, καθώς και για τα LED φώτα πορείας.

Διαδραστική και ασύρματη λειτουργία

Για τον αποτελεσματικό έλεγχο των τρακτέρ, οι μηχανικοί δημιούργησαν ένα πλήρως διαδραστικό περιβάλλον, το οποίο παρέχει άμεση και ασφαλή ανατροφοδότηση, καταγραφή και μεταφορά των επιχειρησιακών δεδομένων. Ετσι, οι αγρότες μπορούν να έχουν πρόσβαση στα δεδοµένα οπουδήποτε και αν βρίσκονται και οποιαδήποτε στιγμή θέλουν, με βασικό στόχο την έγκαιρη λήψη αποφάσεων για επιχειρησιακή αποτελεσµατικότητα και αυξημένη παραγωγικότητα. Ταυτόχρονα, κάμερες μεταδίδουν ζωντανά εικόνες από το χωράφι, τις οποίες ο χρήστης παρακολουθεί από την οθόνη οποιασδήποτε «έξυπνης» φορητής συσκευής.
Χάρη στο προηγμένο λογισμικό που έχει αναπτυχθεί, οι χρήστες μπορούν επιπλέον να τροποποιήσουν τις βασικές παραµέτρους της µηχανής, όπως την ταχύτητα του κινητήρα και τα επίπεδα καυσίµων, καθώς και να επιλέξουν τις ρυθµίσεις που εξυπηρετούν στην εκάστοτε αγροτική εργασία, όπως το ρυθµό σποράς και συγκομιδής ή την ένταση των καλλιεργητών. Παράλληλα, µπορούν να προγραμματίσουν τόσο τη διαδρομή που θα ακολουθήσει το τρακτέρ στο χάρτη, όσο και τις λειτουργίες που θα πραγματοποιήσει ανά σημείο, χωρίς περιορισμούς και απαίτηση περαιτέρω χειροκίνητων ενεργειών. Ολα αυτά, σύμφωνα με τους κατασκευαστές, σε λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα!
AGRO-Business logo

Ασφάλεια

Μεταξύ των πολλών λειτουργιών που είναι κοινές σε αυτά τα δύο μοντέλα είναι και το σύστημα αισθητήρων, το οποίο περιλαμβάνει το ραντάρ LiDAR και ειδικές βιντεοκάμερες, οι οποίες ανιχνεύουν και αναγνωρίζουν τα εμπόδια, προκειμένου να αλλάξουν την πορεία του ελκυστήρα ή του αγροτικού εργαλείου που χρησιμοποιείται. Αυτό εξασφαλίζει όχι μόνο την απρόσκοπτη και αποδοτική λειτουργία του μηχανήματος, αλλά και την ασφάλεια των ανθρώπων που μπορεί να τύχει να βρεθούν στο χωράφι. Σε αυτήν την περίπτωση το όχημα «κοκκαλώνει» και περιμένει νέες οδηγίες από τον χρήστη.
Προς το παρόν, τα προηγμένα τρακτέρ του ομίλου της CNH είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο και, σύμφωνα με τις εταιρίες που τα κατασκευάζουν, δεν πρόκειται να είναι διαθέσιμα στο εμπόριο πριν από το 2020. Αγνωστο παραμένει, επίσης, και το ύψος του κόστους αγοράς για τους ενδιαφερόμενους, καθώς δεν έχει ανακοινωθεί το ενδεικτικό εύρος τιμών στο οποίο θα πωλούνται όταν βγουν σε μαζική παραγωγή.

Κοινά χαρακτηριστικά των αυτόνομων Case IH Magnum και New Holland T8 NHDrive

Σύστημα αισθητήρων που ρυθμίζει αυτόματα:
  • Ανάφλεξη (εκκίνησης του κινητήρα και παύση)
  • Επιτάχυνση και επιβράδυνση
  • Στροφές του κινητήρα (rpm)
  • Γωνία τιμονιού
  • Ελεγχο της συνεχούς μεταβαλλόμενης ταχύτητας μετάδοσης (CVT). Η αυτόνομη τεχνολογία είναι επίσης σε θέση να ελέγχει ένα FullPowershift
  • Πίσω σύνδεση ανύψωσης/κατεβάσματος και την εμπλοκή του πίσω δυναμοδότη
  • Εμπρόσθια σύνδεση ανύψωσης/κατεβάσματος και την εμπλοκή του μπροστινού δυναμοδότη (εάν υπάρχει)
  • Υδραυλικά
  • Τον έλεγχο μέσω σταθερού υπολογιστή ή τάμπλετ
Λειτουργίες ασφαλείας και ειδοποιήσεις για:
  • Χαμηλή στάθμη καυσίμων
  • Χαμηλές εισροές (σπόροι, λιπάσματα κλπ)
  • Ολίσθηση των τροχών – ορίζεται όριο για να εξασφαλιστεί η βέλτιστη πρόσφυση
  • Εμφάνιση ανησυχητικών ενδείξεων
  • Λανθασμένη θέση – πληροφορίες GPS
  • Σφάλμα διαδρομής (όταν το όχημα αποκλίνει από την προκαθορισμένη απόσταση που έχει προγραμματιστεί)
  • Απώλεια επικοινωνίας μεταξύ του οχήματος και του σταθμού βάσης – χρήστη
«Εξυπνες» τεχνολογίες:
  • LiDAR: αισθητήρες που ανιχνεύουν με λέιζερ την περιοχή και δημιουργούν τρισδιάστατες απεικονίσεις χωρίς να επηρεάζεται από την έλλειψη φωτός.
  • Συστοιχία ραντάρ τοποθετημένα στο εμπρόσθιο τμήμα του ελκυστήρα για την ανίχνευση αντικειμένων και την αυτόματη παύση της μηχανής
  • Μπροστινές, πλαϊνές και οπίσθιες κάμερες RGB, που παρέχουν ζωντανή μετάδοση εικόνας.
ΠΗΓΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ: agro-business.gr
AGRO-Business logo

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σελίδες

NEXT PAGE