Τρίτη, 21 Ιουνίου 2016

Νέο Fiat 500X

Fiat_500X
Το περιμέναμε καιρό είναι η αλήθεια. Και διότι ανοίγει ακόμα περισσότερο τη βεντάλια των crossovers, αλλά και επειδή στα μάτια μας είναι ένα μοντέλο που έχει νόημα, σαφώς περισσότερο απ’ ό,τι το 500L.

Συμπαγές, αλλά πρακτικό, ξεχωριστό σε σχεδίαση αλλά και ικανό να εκτελέσει διαφορετικούς ρόλους, το 500Χ δεν είναι απλώς ένα ακόμα κομμάτι του παζλ που διαμορφώνει το υποσύστημα 500 μέσα στη Fiat.

Είναι, δυνητικά, ο μεγάλος πρωταγωνιστής, αυτό που οι Aγγλοσάξονες ονομάζουν Game Changer.
Να ξεκαθαρίσουμε λοιπόν πως το 500X είναι πολύ διαφορετικό αυτοκίνητο από το 500L. Είναι χτισμένο σε άλλη βάση, ενώ όλα τα μηχανικά του μέρη είναι από το «πάνω ράφι» του ομίλου FCA –Fiat Chrysler Automobiles. Το πάτωμα είναι αυτό που χρησιμοποιείται και στο Jeep Renegade, δηλαδή κατ’ επέκταση εκείνο της Alfa Romeo Giulietta, συμβατό με σύστημα τετρακίνησης.
Έτσι έχουμε ένα πραγματικό crossover που, λόγω της σχεδιαστικής ιδιαιτερότητάς του, έρχεται για να ανταγωνιστεί πρωτίστως το Mini Countryman και δευτερευόντως τα Nissan Juke, Opel Mokka αλλά και Citroën Cactus και το επερχόμενο Suzuki Vitara.

13461001_1387384751288140_1096070802_o

Συγκριτικά με το 500L, το X είναι πιο μακρύ, πιο φαρδύ, αλλά και πιο χαμηλό συνολικά, παρότι έχει μεγαλύτερηαπόσταση από το έδαφος, στα 17,9 cm. Το κυριότερο όμως είναι πως σχεδιαστικά δεν είναι πρόχειρο. Το αντίθετο! Πρόκειται για ένα μελετημένο αυτοκίνητο που παραπέμπει με σαφώς πιο ευθύ τρόπο στο κλασικό 500ράκι.
Έχει επιθετικές και ταυτόχρονα πολύ αρμονικές αναλογίες, τόσο στις συμβατικές εκδόσεις όσο και στιςCross με τους διαφορετικούς προφυλακτήρες, όπως αυτή που το Drive δοκιμάζει πρώτο στην Ελλάδα. Επίσης μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με το 500L εντοπίζεται και στην πίσω ανάρτηση όπου αντί του ημιάκαμπτου άξονα υπάρχουν γόνατα Μακφέρσον.

13441980_1387384884621460_1941218147_o

Δοκιμάσαμε το προσθιοκίνητο 500Χ με τον 1.6 MultiJet II των 120 ίππων. Όχι επειδή αυτός μας έλαχε, αλλά επειδή τον ζητήσαμε επιμόνως και η ελληνική αντιπροσωπεία άλλο που δεν ήθελε. Αμφότεροι βλέπετε πιστεύουμε πως αυτός θα έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση, δεδομένου ότι η διαφορά τιμής μεταξύ της βασικής έκδοσης με τον βενζινοκινητήρα (1.4 MultiAir με 140 PS) σε σχέση με τον ντίζελ είναι μόλις €850.
Η έκδοση που πήραμε στα χέρια μας μάλιστα ήταν η Cross με τους διαφορετικούς, πιο «κοντούς» προφυλακτήρες και ένα επίπεδο εξοπλισμού που ικανοποιεί, δεδομένου ότι διαθέτει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, cruise control και βέβαια το σύστημα διαχείρισης Mood Selection, για το οποίο αναλύουμε περαιτέρω πιο κάτω.

13453201_1387384981288117_1239039129_o

Ο σχεδόν τετράγωνης αρχιτεκτονικής 1.6 MultiJet II αποδίδει 120 PS αρκετά χαμηλά, στις 3.750 rpm. To high light είναι αναμφίβολα τα 32,6 kgm ροπής που βγαίνουν από τις 1.750 rpm. Από τα πρώτα μέτρα διαπιστώσαμε πως πρόκειται για ένα σύνολο με επαρκέστατη δύναμη για να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα των 1.410 kg. Το σχετικά στενό εύρος απόδοσης είναι κάτι που δεν ενοχλεί, δεδομένου ότι το κιβώτιο έχει πυκνή διάταξη μέχρι τις τέσσερις πρώτες σχέσεις. Ουσιαστικά μόνο η 6η είναι που δίνει μια ταξιδιάρικη «ανάσα» Αυτό σημαίνει από τη μια πως δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα του σκορτσαρίσματος σε επιταχύνσεις από πολύ χαμηλή ταχύτητα.
Σημαίνει επίσης πως οι ρεπρίζ με όλες σχεδόν τις σχέσεις, αλλά ειδικά με 3η και 4η είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας. Συγκριτικά με το Mini Cooper D Countryman, το οποίο έχει παραπλήσια ιπποδύναμη και 50 κιλά λιγότερα, το 500Χ χάνει στην επιτάχυνση από στάση, αλλά επικρατεί κατά κράτος σε όλες ανεξαιρέτως τις επιταχύνσεις εν κινήσει. Ενώ δηλαδή το Mini κερδίζει με βραχεία κεφαλή στο 400άρι (17,8” έναντι 18,1”) και στο χιλιόμετρο (32,9” έναντι 33,3”) το 500Χ στο 80-110 με 3η και 4η βρίσκεται 1,1” και 4” μπροστά αντίστοιχα. Στα μείον του κινητήρα είναι πως παράγει αρκετό θόρυβο.
Οδηγώντας το 500Χ, αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η αίσθηση στιβαρότητας που σου δίνει. Παράλληλα βοηθά την ανάρτηση να λειτουργεί σωστά και να μη σε κουράζει παρότι αρκετά σφιχτή. Η μοναδική παρατήρηση που έχουμε είναι το σχετικά μικρό εύρος απόσβεσης, με αποτέλεσμα στις κυματοειδείς ανωμαλίες το 500Χ να έχει μια τάση αναπήδησης. Ίσως θα έπρεπε η ανάρτηση να είναι λίγο πιο προοδευτική στην επαναφορά.
Το 500Χ συνολικά έχει καλή πρόσφυση, γέρνει όσο χρειάζεται για να προειδοποιήσει και υποστρέφει μόνο όταν πιεστεί έντονα. Το ζύγισμα του πλαισίου είναι ισορροπημένο, ενώ το τιμόνι ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές σου. Θα το θέλαμε ωστόσο λίγο πιο βαρύ σε αίσθηση και λίγο πιο μεστό σε πληροφόρηση. Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας πάντως λειτουργεί αποτελεσματικά χωρίς να πνίγει την προσπάθεια. Μάλιστα θα δώσει ροπή στο τιμόνι, έτσι ώστε να στρίψει προς τα εκεί που πρέπει για να διορθωθεί η πορεία.
Στον ανοιχτό δρόμο, η σταθερότητα είναι σε υψηλό επίπεδο το ίδιο και η ποιότητα κύλισης. Ο θόρυβος από τον αέρα πάλι αρχίζει να γίνεται αντιληπτός από τα 140 km/h και πάνω. Μέσα στην πόλη  το μήκος των 4,25 m υπόσχεται να μη σε δυσκολέψει, παρότι ο κύκλος στροφής των 11,1 m δεν είναι και μικρός.

13441769_1387384867954795_2021289198_o

Ο χαρακτήρας του 500Χ καθορίζεται εν πολλοίς από τον περιστροφικό διακόπτη του Mood Selection. Ανάλογα με τη διάθεσή του, ο οδηγός μπορεί να διαλέξει μεταξύ της επιλογής «Auto» και της «Sport» που αλλάζει τη ρύθμιση στο γκάζι, τον έλεγχο της ευστάθειας και της υποβοήθησης του τιμονιού, προς μια περισσότερο σπορ κατεύθυνση.
Υπάρχει και μια τρίτη ρύθμιση που ανάλογα με την έκδοση ονομάζεται «All Weather» ή«Traction». Σκοπός της είναι σε κάθε περίπτωση να μεγιστοποιήσει το περιθώριο πρόσφυσης με τη βοήθεια των ηλεκτρονικών συστημάτων. Για τα τετρακίνητα, «Traction» σημαίνει πιο γρήγορη μετάδοση της ροπής στους πίσω τροχούς. Στα προσθιοκίνητα πάλι, το σύστημα ονομάζεται «Traction Plus» και επεμβαίνει στα φρένα, για να επεκτείνει λίγο τη δυνατότητα κίνησης όταν η πρόσφυση είναι χαμηλή. Η απόσταση των 17,9 cmαπό το έδαφος είναι ικανοποιητική, όπως και οι γωνίες προσέγγισης-ράμπας-αναχώρησης που είναι 21,3-22,3-30,1 μοίρες αντίστοιχα.
Στην καμπίνα, η μεγάλη εικόνα σου φαίνεται οικεία, κυρίως χάρη στο ταμπλό που παραμένει μοντέρνο, νεανικό και πρακτικό, με πολλές θήκες και απόλυτα αποδεκτή ποιότητα. Ειδικά το πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό έχει απολαυστική υφή. Το κεντρικό τούνελ είναι πιο ψηλό, χωρίς ωστόσο να νιώθεις ότι σου κλέβει χώρο. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, μόνο που η ορατότητα προς τα εμπρός και διαγώνια είναι μέτρια και η πλευρική στήριξη των καθισμάτων θα σου λείψει. Η εργονομία είναι καλή και ο πίνακας οργάνων ευανάγνωστος, αν και συντηρητικός για τα δεδομένα των 500. Προτιμούμε σαφώς εκείνον του 500L. Ο διαθέσιμος χώρος αν και αρχικά δεν σου γεμίζει το μάτι, αποδεικνύεται επαρκής για τέσσερις ενηλίκους κανονικού αναστήματος. Το πορτμπαγκάζ των 350 lt είναι επίσης επαρκές και με εύκολη φόρτωση.
Το 500X θέλει να τοποθετηθεί στην πιο fancy πλευρά της κατηγορίας των crossover. Δικαίως, αν κριθεί από την εμφάνισή του. Υπό αυτό το πρίσμα μάλιστα έχει στα υπέρ και την ελκυστική τιμή. Σκεφτείτε πως η βασική έκδοση του κινητήρα ντίζελ ξεκινά €3.300 χαμηλότερα από αυτή του Countryman και €2.130 από του Mokka. Συνυπολογίστε επίσης πως η Fiat στις πρώτες παραγγελίες προσφέρει ως δέλεαρ την αναβάθμιση της έκδοσης που πληρώνεις, στην αμέσως πλουσιότερη. Με άλλα λόγια, η έκδοση Cross που δοκιμάσαμε αναβαθμίζεται στην Cross Up με επιπλέον εξοπλισμό διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, εμπρός προβολείς Bi-Xenon, ζάντες 18”, UConnect με Navi και οθόνη 5” και έγχρωμη TFT οθόνη στον πίνακα οργάνων. Με άλλα λόγια πρόκειται για ένα συνολικά καλό αυτοκίνητο σε σωστή, για την κατηγορία τιμή. Εγκρίνεται!
Τι λέει το DRIVE
Στημένο –κυριολεκτικά και μεταφορικά- και σχεδιασμένο όπως ακριβώς πρέπει, το 500Χ μεταφέρει όλα τα θετικά των 500 στην crossover διάσταση με θετικό πρόσημο και σωστή τιμολογιακή τοποθέτηση.
Τιμή από €21.470 (έκδοση Pop Star με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail και τούρμο, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/ 1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο εξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-140 km/h 24,2”
0-400 m 18,1” @ 122 km/h
0-1.000 m 33,3” @ 155 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,7”
50-80 km/h (3η) 3,6”
80-110 km/h (3η) 5,6”
80-110 km/h (4η) 5,8”
110-140 km/h (4η) 9,3”
110-140 km/h (5η) 9,7”
110-140 km/h (6η) 10,8”
Φρένα 100-0 km/h xx,x m
Τελική ταχύτητα 186 km/h
Μέση κατανάλωση 7,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 g/km
Διαστάσεις 4.273 x 1.796 x 1.608 mm
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE
Δείτε αναλυτικά τις τιμές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά όλων των εκδόσεων του νέου Fiat 500X

agrinioreport
agrinioreport.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σελίδες

NEXT PAGE