Τα έργα που έχουν χαρακτηριστεί ως phasing αναμένεται σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com να κλείσουν τον κύκλο ζωής τους μέχρι τα τέλη του 2016 καθώς κατασκευάζονται ήδη από τον Μάρτιο του 2010. Με την πρόοδο να είναι κολλημένη στο 50% οι εξελίξεις που καταγράφονται είναι απογοητευτικές.
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, μεγάλη προσδοκία είναι πριν κλείσουν οι 4 εργολαβίες να παραδοθούν τα άκρα του αυτοκινητόδρομου, δηλαδή η παράκαμψη Αμφιλοχίας και τα πρώτα 12 χιλιόμετρα από το Άκτιο, στόχος που προς το παρόν δεν έχει κλειδώσει.
Μέσα στο Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 έχει προβλεφθεί η δημοπράτηση μίας εργολαβίας-σκούπας που θα αναλάβει ότι απομείνει ανεκτέλεστο από τις 4 εργολαβίες με σκοπό μέχρι το 2020 ο αυτοκινητόδρομος να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί πλήρως στην κυκλοφορία. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 80εκ.ευρώ.
Το έργο επιχειρήθηκε πέρυσι να σωθεί με την είσοδο των εταιρειών ΤΟΜΗ και ΑΚΤΩΡ στις εργολαβίες 2 και 3 αλλά ούτε αυτό τελικά ήταν καταλυτικό για τα έργα. Μεγάλος πονοκέφαλος παραμένουν οι απαλλοτριώσεις που σύμφωνα με τοπικές πηγές του ypodomes.com έχουμε κάποιες θετικές εξελίξεις.
Σύμφωνα με τις πηγές αυτές εκδόθηκαν από το Πρωτοδικείο Αγρινίου οι αποφάσεις για τα ακίνητα από το Δρυμό μέχρι την Αμβρακία, δηλαδή τα ακίνητα που επηρεάζουν θετικά την ολοκλήρωση της Παράκαμψης Αμφιλοχίας.
ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΟΔΙΚΟ ΕΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ο οδικός άξονας Άκτιο-Αμβρακία είναι το μεγαλύτερο εν ενεργεία δημόσιο οδικό έργο σε ολόκληρη την Ελλάδα. Περιλαμβάνει την μετατροπή του δρόμου από την Αμφιλοχία μέχρι το Άκτιο σε κλειστό αυτοκινητόδρομο με συνολικό μήκος 48,5 χλμ και προϋπολογισμό που φτάνει τα 245εκ.ευρώ.
κατασκευασθεί με προδιαγραφές κλειστού αυτοκινητόδρομου. Θα διαθέτει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και αμφίπλευρο διαχωριστικό στηθαίο New Jersey. Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του είναι επτά ανισόπεδοι κόμβοι, είκοσι έξι κάτω διαβάσεις, τέσσερις άνω διαβάσεις, τρεις κοιλαδογέφυρες και επτά γέφυρες ρεμάτων.
Θα μειώσει τις αποστάσεις από την Αθήνα για τις πόλεις της Λευκάδας, της Πρέβεζας, της Ηγουμενίτσας, της Βόνιτσας και της Αμφιλοχίας ενώ θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση και στο Αεροδρόμιο Άκτιου και μεγαλύτερη χρήση για την Υποθαλάσσια του Ακτίου.
Έμμεσα θα ωφεληθούν και τα νησιά της Κέρκυρας, Παξών και Κεφαλλονιάς και ο χρόνος προσέγγισης στα Δυτικά Παράλια θα μειωθεί αισθητά.
Η απόσταση Άκτιο-Αντίρριο μήκους περίπου 155 χλμ θα διανύεται σε 70-75 λεπτά από 120 λεπτά σήμερα (μείωση κατά 50 λεπτά).
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
ypodomes.com |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου