links

ΚΑΙΡΟΣ

ΚΕΡΑΜΙΔΙ ΒΑΛΤΟΥ Καιρός

Δευτέρα 1 Μαΐου 2017

«Μαραίνομ’ ο καημένος», μια σπάνια ερμηνεία από τον αείμνηστο Θανάση Κατσίκη


Ένα σπάνιο υλικό που φέρνει στην επιφάνεια μια μοναδική ερμηνεία του παραδοσιακού δημοτικού τραγουδιού της περιοχή μας.


Οι παλιότεροι θα θυμούνται σίγουρα τον αείμνηστο τραγουδιστή δημοτικών τραγουδιών Θανάση Κατσίκη και οι νεότεροι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο Σταμνιώτης μουσικός τραγουδούσε για πολλά χρόνια σε δεκάδες πανηγύρια της Ρούμελης δίπλα σε καταξιωμένα ονόματα της εποχής.
Με την γυναίκα του Δημητρώ επίσης γνωστή για τις χορευτικές της ικανότητες
 
Δυστυχώς έχουν σωθεί ελάχιστα τραγούδια του, ένα εκ των οποίων είναι το παραδοσιακό δημοτικό «Μαραίνομ’ ο καημένος» σε κλαρίνο του Αριστόπουλου το οποίο διέσωσε ο Νίκος Πλακίδας και μοιράζεται μαζί μας.

 
Πρόκειται για ένα τραγούδι χωρισμού, από τα πλέον δημοφιλή στην περιοχή, όπου παίζεται κατ’ εξοχήν στα χωριά του Μεσολογγίου με ζουρνάδες και νταούλια. Εκτός του ότι είναι ένα αργό συρτό τραγούδι, χαρακτηριστικό επίσης είναι το κλαρίνο που προσπαθεί να μιμηθεί το ζουρνά όπως και στο οργανικό σόλο τσάμικο «ραστ».
Στίχοι 
Αχ μαραίνομ’ ο καημένος 
ματάκια μου 
σαν τον βασιλικό 

Αχ όπου το ποτίζεις 
ματάκια μου 
θαλασσινό νερό 

Αχ σγουρέ βασιλικέ μου
 ματάκια μου 
τι μου μαράθηκες 

 Ποιος σ’ έβαλε στα λόγια 
ματάκια μου 
και μ’ απαράτησες



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

NEXT PAGE