Κυριακή, 25 Σεπτεμβρίου 2016

Τα θρεπτικά φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου


rodi.jpg
photo://www.eviawelle.gr

Το φθινόπωρο δεν φημίζεται για την πληθώρα φρούτων και λαχανικών, όπως το καλοκαίρι, ωστόσο έχει κάποια «γεννήματα» με υψηλή θρεπτική αξία και ωραία γεύση που μπορούν να αξιοποιηθούν με πολλούς τρόπους στις συνταγές μας.
Ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας μάς «συστήνει» μερικά από τα πιο εύγεστα και θρεπτικά φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά και μας δίνει χρήσιμες πληροφορίες, ώστε να τα εντάξουμε στη διατροφή μας και να επωφεληθούμε από τις ευεργετικές τους ιδιότητες.
Ρόδι, το φρούτο σύμβολο
Το ρόδι δεν είναι απλά ένα φρούτο, είναι μια «υπερτροφή». Ένα μεσαίου μεγέθους ρόδι μας δίνει περίπου ¾ του φλιτζανιού σπόρους και μας παρέχει γύρω στις 100 θερμίδες.
Οι σπόροι του σφαιρικού αυτού καρπού είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Κ, σε φυλλικό οξύ και σε κάλιο.
Πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι αυτός ο σφαιρικός καρπός, καθώς και ο χυμός του, είναι πλούσιος σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως οι τανίνες, οι πολυφαινόλες και ανθοκυανίνες, οι οποίες παρουσιάζουν ευεργετικά αποτελέσματα σε κάποια χρόνια νοσήματα.
Πρόσφατες έρευνες υποστηρίζουν ότι ο χυμός του ροδιού μπορεί να επιβραδύνει την πρόοδο του καρκίνου του προστάτη.
Ο χυμός του ροδιού φαίνεται να έχει καρδιοπροστατευτική δράση, καθώς μελέτες δείχνουν ότι βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος σε ασθενείς με καρδιαγγειακά νοσήματα, κατεβάζει την αρτηριακή πίεση (συγκεκριμένα τη συστολική) και εμποδίζει την οξείδωση της κακής χοληστερόλης (LDL).
Το καθάρισμα του ροδιού μπορεί να χρειάζεται λίγη υπομονή, αλλά η γευστική του και διατροφική του αξία θα σας αποζημιώσει. Επίσης, μπορείτε να προσθέσετε τους σπόρους του ροδιού στο γιαούρτι, στις σαλάτες, στο ρύζι, στο κουσκούς ή να κάνετε ωραίες σάλτσες για τα ψητά κρεατικά.
pexels-photo-26339-large
Η κολοκύθα δεν είναι μόνο εύγεστη αλλά και πλούσια σε βιταμίνη Α, καροτενοειδή και φυτικές ίνες.
Η κολοκύθα των παραμυθιών
Η σάρκα της κολοκύθας είναι πλούσια σε βιταμίνη Α, καροτενοειδή και φυτικές ίνες.
Χρησιμοποιήστε την κολοκύθα και φτιάξτε πίτες αλμυρές ή γλυκιές, προσθέστε την ψητή στη σαλάτα σας ή φτιάξτε νόστιμα ριζότι.
Βέβαια, θρεπτική αξία δεν έχει μόνο η σάρκα αλλά και οι σπόροι της. Οι κολοκυθόσποροι μπορούν να αποτελέσουν ένα γευστικό και θρεπτικό σνακ καθώς είναι πλούσιοι σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά. Επίσης, οι σπόροι περιέχουν ένα αμινοξύ που φαίνεται να βοηθά στην ενίσχυση της μνήμης.
apple-diet-female-food-42068-large
Σύμφωνα με μελέτες, τα μήλα κάνουν καλό στην καρδιά κυρίως επειδή μειώνουν την «κακή» χοληστερόλη. 

Μήλο, το τραγανό
Τα μήλα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως είναι οι φυτικές ίνες, σε βιταμίνη C, βιταμίνη Α, φυλλικό οξύ και βιοτίνη σε μέταλλα (φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο) και φυτοχυμικές ουσίες. Τα μήλα βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου λόγω των διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών που περιέχονται σε αυτό. Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση μήλων κάνει καλό στην καρδιά κυρίως μειώνοντας την κακή χοληστερόλη, αλλά και στο μυαλό, αφού φαίνεται ότι προστατεύει από τη νόσο του Αλτσχάιμερ.
Τέλος, το μήλο λόγω του χαμηλού του γλυκαιμικού δείκτη βοηθάει στη διατήρηση των επιπέδων της γλυκόζης σε σταθερά επίπεδα, γεγονός που το κάνει καλή επιλογή για σνακ από άτομα με διαβήτη ή άτομα που βρίσκονται σε προσπάθεια απώλειας βάρους.
πηγή www.ert.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Σελίδες

NEXT PAGE